onsdag 30 november 2011

Hälsosamma val

Nu då jag jobbar i butik ibland försöker jag hitta bra matrutiner. Jag är ju van att bara gå ut i köket och laga något från scratch men nu gäller det att vara förberedd. Utmaningarna är många; jag har ingen egentlig lunchrast (beroende på hur många vi är och hur mycket det är att göra) helst ska maten vara kall (eller iaf inte lukta om den värms) och den ska kunna ätas ur handen för vi har dåligt om sittutrymme :) Visste ni förresten att ICA slutat med de där färdigkokta äggen som alla bloggare ravade om? De sålde för dåligt :/ Dags för jobb och tyvärr blir det en lite trist kesolunch idag med tillbehör. Skärpning!

6 kommentarer:

  1. Va? Jag såg äggen bara häromdagen.

    SvaraRadera
  2. Ett tips är "babybels" mini-ostar! Dem är lätta att ha med sig, mättar bra och är rika på protein.
    Några sådana, lite keso med bär och nötter står man sig rätt bra på.

    Finns även turkisk yoghurt i miniförpackning som fungerar väl på stående fot!

    SvaraRadera
  3. Jag har ett tips på relativt nyttiga chokladkakor! =D
    2 ägg
    1-2 dl sukrin
    1/2 dl malda rågflingor
    1 msk physsilium
    1/2 dl turkisk yoghurt
    4-6 msk kakao
    1 krm salt
    Använd samma baknings tid som för kladdkaka!
    Den var mycket godare kall och skuren i småbitar! Lite brownie-aktig.. Jag är mkt nöld med mitt resultat =D

    SvaraRadera
  4. Själv kör jag på sallader med en hel del olika tillbehör då jag ska ha med matlåda. Och kokta ägg som jag slänger ner i väskan. Funkar bra och mättar tillräckligt.

    SvaraRadera
  5. kan du inte testa den här varianten: http://secretrecipeclub.com/most-popular-salad-in-a-jar/ Jag har varit nyfiken på den.. men som superhälsobloggare är det din plikt att testa den för oss andra hälsoamatörer. =)

    SvaraRadera
  6. Monique, som driver Lifezone.se har jag för mig brukar göra omelette-wraps med fyllning efter tycke och smak.

    SvaraRadera