torsdag 24 november 2011

Frågor: Speedsvar!

Sara undrar om jag någonsin får frågan om jag inte är lite väl smal och det får jag faktiskt aldrig nuförtiden. Däremot då jag vägde under 60 och saknade muskler, då påpekades detta. Men då stämde det ju. Min erfarenhet är annars att de som påpekar detta (utan grund) själva ofta har ett dåligt förhållande till sin kropp. Matilda gillar inte ris eller att laga mat länge och undrar om bulgur och couscous är nyttigt. De är helt okej kolhydratskällor, jag föredrar fullkornsbulgur och quiona, och se till att passa på att blanda ut dem med läckerheter som avokado, granatäppelkärnor, baljväxter, nötter och torkade tranbär till exempel! Hur matvete smakar kan jag däremot inte svara på. Felicia har oförklarligt gått upp i vikt fastän hon börjat äta nyttigt och tagit upp träningen igen. Kläderna sitter också tightare. Det tror jag nog kan bero på att musklerna växer och fyller ut, man kan känna sig tjockare om dessa sitter under ett lager hull då muskeldefinitionen inte syns. Eller så är det helt enkelt att du äter för mycket. Även nyttig mat går att överäta och mycket träning kan göra en extra hungrig. För matdagbok några dagar och kolla! Men jag tror på nr 1. Sofie är rädd för att bli övertränad eftersom hon tränar 5-6 dagar i veckan, ibland styrka och ibland ridning eller yoga och jag tror inte det är någon fara alls. Att röra på sig dagligen är inte samma sak som att träna och det går utmärkt att vara aktiv varje dag utan att bli utsliten. Du känner när det blir för mycket - kroppen blir orkeslös och matt och du slutar få resultat. Hår, hud och naglar brukar också ta stryk.

Det var det hele!

2 kommentarer:

  1. Kommenterade under ett inlägg för någon dag sedan angående lite tips på kost och lite träning, men du ser ut att tagit bort den?? Undrar bara varför?

    SvaraRadera
  2. Hej, eftersom du inte skrivit ditt namn har jag ingen aning om vilken kommentar du menar. De enda kommentarer jag raderar är de som innehåller reklam. Jag har alla kommentarer i mailen så om du beskriver lite mer ska jag leta och ge svar.

    SvaraRadera