måndag 9 januari 2012

Scener från min vardag

1. Jag ringer Ica.

Jag: Ja hej, jag undrar om ni har vetegluten?
Personal: Ja hmm...vi har ju en hel del glutenfria saker...
Jag: Nej alltså detta är tvärtemot, det är som vetemjöl renat på allt annat än proteinet, gluten alltså. Man kan baka med det
Personal: Jaha, ja jag ska kolla, vi har ju lite specialmjöl och sånt och en glutenfri hylla
Jag: Ja och där står den nog inte eftersom den består av gluten men kolla gärna i butiken!
Personal: Ja nu är jag här i butiken nere vi ska se, vi har något här... det heter glutenfri bakmix, är det det?
Jag: .....

2. Jag ligger i sängen och pratar med Mr (igår kväll)

Jag: Läste du det jag skrev om mig och Malin och om att starta en crossfit-box?
Mr: Nä, hm, vad var det? Skrev du det nyligen?
Jag: Ja, jag skrev det ikväll, vi har pratat lite på hennes och min blogg om det
Mr (fipplar med mobilen) Jaha jag ser inlägget här, nej det har jag inte läst
Jag: Ja i alla fall, vi pratade om att nu i och med flytten så... lyssnar du?
Mr: Mmm... (jag ser att han är böjd över mobilen som ligger bredvid sängen)
Jag: Då var vi sugna på att hyra en gymnastikhall och... vad gör du?
Mr: ----
Jag: Läser du min blogg?!
Mr: Ja, jag läser om det du säger nu :)
Jag: Men hallå jag ligger ju här och berättar livs levande! Du har exklusiv tillgång till Elbe live och så läser du bloggen istället!?

:)

4 kommentarer:

  1. Haha! Jag är för trött för att prata. Säger "läs i bloggen istället" till min man. Inte så uppskattat ;-)

    SvaraRadera
  2. Underbart!

    Sen vill jag bara tacka också för att du introducerade begreppet blomkålsris för mig. Innan har jag mest ätit blomkålsmos men det är ju så mycket meckigare. Blomkålsris är ju strålande mat att äta på kvällen när jag inte äter kolhydrater. TACK TACK!

    SvaraRadera