tisdag 31 januari 2012

"Årets träningsblogg"

Jag får mails och kommentarer med frågor om varför bloggen aldrig är nominerad till några awards, ni frågar bland annat om aktuella Finest Awards. Ni är så gulliga och jag blir glad och rörd över att så många vill rösta på mig när det inte går ; )

Tja, det finns ju två stora nackdelar: 1. Jag är ingen träningskändis. Jag jobbar inte som PT, är inte med i TV, är ingen kändistränare eller ens utbildad ett jota inom vare sig kost eller träning. Om man inte räknar livets hårda skola... och 2. Jag är anonym. Så det är ganska svårt att komma i kontakt med mig eller att lära känna mig.

Smaljeansen är ju också en ung blogg (c:a 7 månader) och även om jag kommit upp i ett hyfsat stort läsarantal (2-3000 unika dagligen nu) så finns det också väldigt många som inte läser bloggen, om ni förstår hur jag menar. Dessutom är den något så ovanligt som annonsfri vilket gör att marknadskrafterna heller inte har så stor kännedom om den.

Så, jag tar det med ro. Och tackar för "nomineringarna". Jag har dålig koll på allt sånt där som delas ut också, ni får väl påminna mig då det börjar dra ihop sig till något där man kan nominera fritt, så lovar jag att tigga röster ;-) Kram Elbe

6 kommentarer:

  1. Såna där priser går väl typ alltid till "kändisar" ändå, om man går efter kvalitet så måste ju bara du vara topp 3 åtminstone!

    SvaraRadera
  2. jag tycker det är grymt gjort av dig att ha så många läsare redan!! du gör MÅNGA rätt - himla kul att se! heja träningsbloggarna!!

    SvaraRadera
  3. Började det hela med att du ville komma i ett par jeans? :)

    SvaraRadera
  4. Och det är just därför, pga alla ovan nämnda anledingar, som gör att vi tycker så mycket om din blogg! Don't ever change (or be a sell-out!)

    :)

    SvaraRadera
  5. Vi (läsare) vet i alla fall att din blogg är bäst! Så himla välskriven och inspirerande!
    Heja Elbe!!

    SvaraRadera