tisdag 3 januari 2012

Mer om vad jag håller på med just nu

Okej jag lägger ned det där om att äta 50% protein, det var ju stört omöjligt! Dessutom fick jag för mig att det är så jag brukar äta, det är det ju inte - jag brukar ju äta 40/30/30! Och det ska jag fortsätta med. Så egentligen äter jag inte low carb heller hehe... det är bara att kolhydraterna kommer från smartare källor. Och så även fettet. Det där med att dra ned på mjölkprodukterna är ju toksvårt också - går bara inte... om jag inte kör soja eller kokos. Hm. (Jag läser ju nu mycket om paleo/stenålderskost och om dessa produkters varande eller ickevarande)

Jag förstår att det är lite förvirrande för er om huruvida detta är någon minideff, kostomläggning eller nysatsning eller vad.

Alltså; nu på slutet:
Skippar jag spannmålsprodukter och skär ned på stärkelsen för att detoxa lite (har haft magont efter julen - älskar pappas hembakta bröd men min mage fick en chock)
Skippar feta mjölkprodukterna (äter grädde och turkisk yoghurt rätt ofta t.ex.) och låter istället fettet komma från avokado, nötter, fet fisk osv ist
Småäter inget - är supernoga med måltiderna
Är noga med vattnet

Men energiintaget är förstås inte sänkt och jag styrketränar vidare. Jag vill bara som jag sagt avsluta starkt och idealiskt och påminna mig själv och min kropp om hur jag mår bäst. Dessutom att tappa lite svullnad som jag fått av att jag bundit mycket vatten men det går snabbt - jag har varit kissnödig precis hela tiden sen i förrgår :)

5 kommentarer:

  1. Tjoho!!! Nu måste jag få lite klarhet! :) Nu har ju du styrketränat en längre tid. Har jag fattat rätt att du nu kanske ska börja löpa och förbränna? För att göra musklerna tydliga? Kan man göra det samtidigt?När jag har fått min bebis kan jag ju inte bärga mig innan jag får börja styrketräna med tyngre vikter och springa. Är det bra att kombinera sig fram eller bör man göra som du för bästa resultat? Lite knepigt det där! :) Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ditt upplägg. Ska du fortsätta med styrkan sen eller bara köra löpning?

    sv:Ja helt underbart, har du tips på fler bra böcker som kulle passa?
    Inget blueberry här, men flyttar snrt upp & då har jag lovat mig att frossa i Blueberrys godsaker :D

    SvaraRadera
  3. Gillar också ditt upplägg! Du skriver att du egentligen inte äter low carb, vet du vad definitionen för low carb är? Hur lågt ska det vara?

    SvaraRadera
  4. Haha, jovisst är det svårt att skippa mjölkprodukterna! Jag klarar det inte, kan jag berätta! ;)

    Vad gäller kokosmjölk istället tycker jag inte funkar alls lika bra som det man är van vid..

    Däremot så är jag lite inne på havremjölk. Eftersom havre är "lite på gränsen" vad gäller sk paleotillåtna saker (det är ju naturligt glutenfritt egentligen väl?) och då borde ju havregröt med havremjölk till funka som frukost? :D

    Ris är ju med en såndär pågränsen-grejj och då kanske även rismjölk kan funka ibland?

    Många tankar just nu, märks det? Hihi.
    Jag försöker verkligen bringa lite ordning i kroppen efter en julhelg med ond mage och då gäller det ju att hitta exakt vad som varit boven..

    SvaraRadera
  5. Becca: Jag ska inte springa för att förbränna, utan för att jag älskar det :) Det extra hullet jag fått behåller jag gärna ett tag, kanske att jag formtoppar lite inför sommaren. Visst kan du kombinera löpning med styrketräning men för att få riktigt grym muskeltillväxt är det låg andel cardio som gäller!

    StepUp: Jag tror det är 5% enligt LCHF, annars vet jag inte.

    Ealina: Hm, havremjölk gillar jag men samtidigt är det rätt lågt i protein va?

    SvaraRadera