söndag 1 januari 2012

20120101

Jag kan inte ha påbörjat det nya året på ett bättre sätt. Väcktes av mina käraste strax innan 10, nu sover de båda och jag sitter med en stoor kopp kaffe i soffan framför skräp-tv och funderar vilken färg på naglarna som känns mest 2012 ; )

Idag ska jag handla inför de kommande veckorna men träning blir det ingen mer än promenader och spring efter snabba barnben. Det blev ju några glas igår och jag känner att kroppen ska få fokusera på att rensa ut snarare än bygga ;)

Vad gör ni denna årets första dag?

15 kommentarer:

  1. Gör samma som du typ, soffhänger med sambo:)
    Blir bara promenix idag för mig med, den riktiga träningen börjar imorgonbitti.
    Nytt år nya träningsmöjligheter och nya chanser att må ännu bättre.

    SvaraRadera
  2. Samma här, sprang sylvesterloppet igår och sedan nyårsbaluns så kroppen känns minst sagt mör;-)
    Känns skönt att kunna slappa hela dagen!

    SvaraRadera
  3. Samma här. Slappar och laddar inför gymträning imorgon. Trött kropp får vila! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Det här är ju det bästa med nyår, soffhänget dagen efter (inte ett dugg bakis). Två katter sovandes i soffan, sambon läser tidningen på datorn och jag kollar serier. hur skönt som helst!

    SvaraRadera
  5. Jag har också vilodag idag, trots att jag inte drack eller var ute igår. Har tränat varje dag denna vecka så tvingar mig själv att vila idag, trots att det tar emot. Tråkigt att inte ha något att göra däremot... alla butiker är stängda, har inget att göra, internet är "dött" (dvs. inga bloggar som uppdateras (förutom detta inlägg från dig då, yippie!) Så det blir väl till att ligga framför tv:n och kolla någon av alla filmer som rullar. /T

    SvaraRadera
  6. Vilodag här med, drog på mig skavsår igår så jag kan inte ut och åka längdskidor den sista dagen jag är hemma. Kanske lika bra då det är snöblåst ute. Kollar på tour de ski istället, får skidkvoten fylld på så sätt. Testade blomkålsrisotton häromdagen och ska äta det till lunch idag, riktigt gott!

    SvaraRadera
  7. Blir en pizza ikväll och att lägga sista handen vid styrkeprogrammet för nästföljande 12 veckor.

    Har dock en fråga. Nu ska denna dam BYGGA muskler. Jag har ätit runt 1500 innan för att gå ner i vikt och misstänker att runt 2000 kcal ger +/- 0. Hur många kcal behöver jag få i mig för att musklerna ska utvecklas? 2200 eller ännu mer? Kommer träna 4ggr vecka styrka och intervallträning för konditionens skull 2ggr/v. Alltså väldigt aktiv. För en rutinerad "gå ner i vikt" tjej som mig känns 2500 kcal enormt mycket. Men vill ge kroppen vad den behöver nu för att bli stark som en oxe.

    SvaraRadera
  8. Jag tog en promenad i snöstormen hem till mamma för att hämta min kameraladdare och pussa lite på min lilla hund! :)

    SvaraRadera
  9. Kickade igång dagen med en stor brunch. Idag ska jag bara mysa i soffan, plugga lite, fika och njuta av resterna från igår. Hade kunnat träna eftersom jag inte drack något igår, men vilar pga en sjuk träningsvärk!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  10. Sovmornar, nyser, städar, playdejtar, hostar, promenerar, stretchar, bloggar, planerar, gäspar, går på bio.

    SvaraRadera
  11. Slappar, planerar, handlar mat och bloggar :)

    SvaraRadera
  12. Här har det varit barnfilm, Zelda-spelande, powerwalk och sedan Ivanhoe. Klassisk nyårsdag med andra ord :)

    Vilken färg valde du till slut?

    SvaraRadera
  13. Hade också tänkt att kroppen skulle få rensa, men då det kändes som att den var klar med det så stack jag ändå ut på löprunda + lite NTC styrka på det. I övrigt har vi myst i soffan och kollat film. Och nu ska naglarna piffas upp lite igen.

    SvaraRadera
  14. Sofie: Det är svårt att säga, om du har legat lite för lågt kan din förbränning vara off och då får du trappa upp långsamt. Men börja med 2200 tycker jag och var uppmärksam på om du ökar i styrka - bokför!

    SvaraRadera