måndag 23 januari 2012

Dagens middag + bra känsla, båda i magen


Kyckling i röd curry och kokosmjölk med lök och spetspaprika, några skedar råris, babyspenat, mer paprika och tomat, en halv avokado. Jordnötter till för oss vuxna. Mums tyckte hela familjen! Sedan en kopp kaffe på maten och några proteinbollar som blev över från igår.

Snart kommer Malin över och vi ska kika på hur vi kan gå tillväga med att boka lokal för vårt crossfit-projekt. Spännande! Allt känns rackarns bra just i detta nu. Började veckan lågt imorse med magont, stress, framtidsoro, missnöje över att vi inte kommit iordning än, trött på dagispendlingen, matt efter en intensiv helg.

Nu, efter en dag med bättre kost än på länge - bra, ren, god mat - mycket jobb gjort, familjetid med middagsmys, bad ihop (som tur är tycker kotten inte jag ser lustig ut i min aspirinmask, till skillnad från Mr!) och läsgos har jag laddat om.

Börjar känna mig redo att träna igen också efter magsjukan. Ja, ja, ja!

10 kommentarer:

  1. Härligt att du känner dig bättre och på gång igen!

    Vad kul att det blir av, på riktigt, det där crossfit-projektet! Jag hoppas att ni får det sådär mysigt som jag ser framför mig att ni ska få! :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul m Crossfit projektet! Det är fasiken de roligaste jag gjort, efter varje CF pass längtar jag efter nästa:) o vilka resultat man får både i prestationer o utseende! Crossfit is the Shit .....

    SvaraRadera
  3. Men du, det här crossfit projektet. Kommer det vara för fler än er? Är helt vansinnigt sugen, men helt grön! Kul att ta sin träning till nästa nivå, är jätteintresserad!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du mår bra och är tillbaka :-)
    Och så kul med ert lilla crossfit projekt, ska bli spännande att följa.

    SvaraRadera
  5. Härligt att känslan är tillbaka, ELbe!

    SvaraRadera
  6. När kommer före och efterbilderna? Har väntat hela dagen på dom :D

    SvaraRadera
  7. Lizette: Vilka bilder menar du? De jag skrev om idag? De länkade jag ju till direkt i inlägget :)

    SvaraRadera
  8. Hanna: Va tusan, klart du får vara me :)

    SvaraRadera
  9. Mums, ser hur gott ut som helst!!

    SvaraRadera
  10. Mm, vilken lyxig vardagsmat! :)

    SvaraRadera