tisdag 31 januari 2012

Dagens träning: Gymlall

Det var alldeles för trevligt på fikadejten och tiden rann iväg så det blev inte ett särskilt långt träningspass - kanske precis alldeles lagom.

Jag började med 20 minuter på crosstrainern, intervaller, kollade pulsen då och då på maskinen (den är dum så den mäter inte på de hantag man håller i, om ni vet vad jag menar) och jag snittade på 150 tror jag. Kändes småflåsigt men behagligt!

Sen gick jag och körde lite rörlighetsträning, stod och spexade med en stång och böjde den hit och dit och blev rätt andfådd av det också. Gjorde några bollinrullningar för coremusklerna och avslutade med att kasta en medicinboll mot en vägg, 3x15. Redan träningsvärk i armvecken... Perfekt förstapass för en konvalescent!

PS. Jag är ovan att packa, glömde skor och andra trosor så fick träna barfota och med shape-trosor under tightsen. Well : )


boll

2 kommentarer:

  1. Va kul att du är igång igen!

    SvaraRadera
  2. Lall-pass ska inte underskattas! Skönt att du mår fint igen.

    SvaraRadera