måndag 1 augusti 2011

Tips: Börja på en fredag!

När du ska påbörja din formtoppning/diet/deff - brukar det vara en måndag du kryssar för i almanackan då? Tänk om!

De allra första dagarna brukar motivationen vara på topp. Du äter exakt som du ska, du tränar precis som du ska. Sen finns det risk att den dalar, beroende på om du får resultat eller inte. Lagom till helgen stöter du på motstånd och frestelser och det kanske går det åt pipan.

Om du börjar på en fredag kommer du sannolikt att inleda med en perfekt helg - inget fusk. Sen kommer måndagen och känslan av en ny, fräsch vecka - förmodligen fortsätter du då på rätt spår. Och när helgen kommer har du inte avverkat bara fyra dagar utan en hel, perfekt vecka. Dags för att mäta resultat! Kanske är de så bra att du klarar av en till sund helg?

Fredagsfrukost?

5 kommentarer:

  1. Superbra tips!! Jag gör också så, eller börjar en söndag eller en lördag, om det är nån utmaning. Det är så skönt att ha klarat halva veckan redan på måndag eller tisdag!

    SvaraRadera
  2. Hear hear! Även om jag gillar måndagsstarten också... Sämst gillar jag de starter som gjorts när jag är på väg att somna - ofelaktigt brister det redan vid frukosten! :D

    But hey! Thats over - jag är ju mitte uppe i förändringen. Yey!

    SvaraRadera
  3. Oavsett är det alltid peppigt och härligt att påbörja projekt - inte lika härligt att hålla dem levande ;p

    SvaraRadera