onsdag 4 juli 2012

Superfood

Trevlig överraskning! En korg med en flaska helt underbar gazpacho och ingredienser till en sats till. Den stod utanför dörren då familjen kom hem soltrötta och hungriga från parken, bless! Receptet var signerat Josefin Jäger som jag sen tidigare vet kan svänga ihop grym mat så det ska jag definitivt lägga upp. Svårslaget sätt att få i sig en stor mängd pinfärska nyttigheter i renaste form.

10 kommentarer:

  1. Oh du läste mina tankar Elbe... jag har velat laga det men inte vetat vilken som är god, svårt när man surfar runt! Recept ja gärna =)

    SvaraRadera
  2. gud vilken underbar present!

    SvaraRadera
  3. Tänker ibland på hur knepigt det måste vara för dig med alla dessa events och reklam och gratisgrejer och tänkte bara säga att jag tycker du sköter det bra. Alltid nyanserad! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig korg !!
    =)

    SvaraRadera
  5. Ja, du vet ju vad jag har sagt... När korgen står utanför min dörr ska jag ha en glädjedans utan dess like ;-) Recept, ja tack! En tallrik av den där och en matmuffins till :-)

    SvaraRadera
  6. Hej! Skickar runt lite för tips om magträning efter graviditet! Behöver tips på övningar som inte heter plankan! Har du några på lager?? Har du koll på magträning efter graviditet?? Jag fick barn för 2 månader sen och har snart plankat ihop 3 timmar! Med andra ord söker jag variation! :) vet du någon annan övning som är bra eller när kan man börja träna magen som vanligt igen?? Kram becca

    SvaraRadera
  7. Becca! Nu vet jag inte vad du menar med träna magen "som vanligt" men egentligen så finns ingen anledning att göra så mkt annat än plankan någonsin. Tycker de frälsta iaf (hör själv dit). Men det finna ju så många varianter av plankan. Dynamisk på olika sätt, på boll, sida, gående, etc.

    SvaraRadera
  8. Jo, med "träna magen som vanligt" menar jag typ att kunna delta i gruppträningspassens magträning eller börja gå på core-klasser och dylikt! :) du vet, lyfta rumpan men hjälp av magen eller cykla osv... men de övningarna kanske inte heller är bra?? Tack för svar! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Becca: Kolla om dina magmuskler gått ihop, googla på nätet så ser du exakt hur man ska göra. Annars säger jag som Astrid, plankan går ju att variera i all oändighet, jag brukar planka på gruppklasserna då de andra gör situps :) Bollinrullingar är också en av mina favoriter.

    SvaraRadera
  10. Och becca, jag utgår från att du redan kikat på Olga rönnbergs blogg för att fördjupa dig vidare i detta ämne...

    SvaraRadera