lördag 31 maj 2014

Matta.

You guys. Jag behöver verkligen skaffa en träningsmatta för hemmabruk. Trött på ihopvikta filtar som halkar och inte hanterar svett så bra. Kan inte tänka mig att det är så stora skillnader mellan dåliga och bra produkter i det här segmentet (det är en matta liksom, vad kan vara dåligt...?) så jag behöver en som 1. Inte är asadyr 2. Inte behöver skickas från långtbortistan och tar tre veckor på sig att anlända 3. Är totally cute. Eller, i alla fall inte ful eftersom den nog kommer stå framme i ett hörn rätt ofta. Och 4... hm, kan inte koncentrera mig, någons bebis skriker i bakgrunden.

Vänta, det är ju min bebis. Återkommer. Inkom gärna med tips på ovan under tiden <3

5 kommentarer:

  1. Jag har en från Movit som är stor, fin och rosa! Här finns en bild på den: http://khaleesi.se/2014/march/da-kor-vi.html

    Den är väldigt prisvärd också, tror jag betalade nån dryg hundralapp för den på Amazon och det är ju sjukt prisvärd, särskilt med tanke på storleken. Annars brukar man ju köpa små mattor för flera hundra. Så den rekommenderar jag :)

    SvaraRadera
  2. Vi har nyligen gjort ett hemmagym i källaren i vårt hus. Där är golvet fullt av pusselmattor (fick idén från taekwondon som vi tävla och tränar). Vi köpte våra mattor på Jula, 1,2 m2 för 149 kronor!
    Riktigt skönt att stå och hoppa och träna på!
    http://www.jula.se/traningsmatta-4-pk-951060

    SvaraRadera
  3. Denna har jag, den är bra: http://www.xxl.se/traning-halsa/traningsutrustning/traningsmattor/x-erfit-babymatta-traningsmatta/p/1075398_1_style Du kan dessutom välja att köpa den på nätet eller i butiken (flera i sthlm). Har även haft en "pusselmatta" (fyrkanter som pusslas ihop). Minns ej var jag köpt den men den behöver inte rullas ihop så den håller bra.

    SvaraRadera
  4. Hoppas jag inte postat en massa kommentarer nu. Fick det inte att funka nyss. Ville bara flika in att vissa mattor innehåller otrevliga ämnen (ftalater), så det kan vara värt att kolla upp materialet.
    /Caroline

    SvaraRadera
  5. Jag använder min yogamatta som ska passa extra bra för bikramyoga - dvs svettig träning - och därmed garanterat halkfri. Dessutom eko och giftfri! http://www.sunsalutation.com/sun%20salutation/yogamats.html

    SvaraRadera