måndag 12 maj 2014

Sköldis... igen

Då jag inte var gravid åt jag 50 mg Levaxin (pga kronisk inflammation i sköldkörteln). Då jag var gravid jobbade jag mig upp till 125 mg (doshöjning är vanligt). Sen ringde jag vårdcentralen efter förlossningen och frågade; "ska jag sänka dosen nu igen eller...? Och till vad?" De kunde inte svara på det utan bokade en tid. 6 veckor bort. Okej sa jag.

Men sen ba, "hmm... ska jag fortsätta äta 125mg i 6 veckor då eller? Det är ju en skithög dos! Jag lär ju inte behöva det längre" Så jag åt det i några dagar. Sen blev jag nojig och så slutade jag. Sen tog jag en då och då för att liksom hålla igång någon slags produktion. Inte så bra, jag vet. Men vad gör man?

Sen när jag gick till farbror doktorn då de där 6 veckorna hade gått, fick jag förklara hur jag velat och han sa att vi fick ta ett prov fast det skulle ju egentligen inte säga något om hur jag låg till. Men som ett utgångsvärde. Sen skulle han ringa. Det var en vecka sen. Och NU (kan vara inbillning...) börjar jag känna av. Någon slags brist. Inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar