torsdag 15 maj 2014

Så arg just nu

Fick hem brev från vårdcentralen angående mitt senaste sköldkörtelprov, 10 dagar efter besök (hur svårt ska det va att ringa, efter någon dag?!) "Vill meddela att proverna var normala". Jaha, och? Det fattas ju i brevet den allra viktigaste informationen: nämligen hur mycket Levaxin ska jag äta från och med nu. Den information jag gick dit för att få! För sluta ska jag knappast, som läkaren då kanske menar med brevet (?) - proverna är ju normala av en orsak; att jag ätit medicin. Tyvärr i lite varierande dos som jag skrev tidigare men detta var ju bara för att jag fick vänta så länge på läkartid och var osäker :/ Sen jag tog provet för tio dagar sen har jag inte ätit Levaxin alls i
väntan på att veta rätt dos. Och de senaste dagarna har jag börjat känna av symptom på det, läskigt. Får väl börja självdosera tills jag får hjälp har ju gamla burkar med lägre doser kvar hemma. Grr...

1 kommentar:

  1. Men ååå så irriterande!!
    Jag tycker att när su ringer dit ber att få prata med chefen och så berättar du precis hur det varit med alla turer. Sen frågar du vad dom har för organisation och om uppföljning och kontinuitet inte ör viktigt för dom. Du kan också säga att du kanske kommer byta vårdcentral pga detta (det vill dom inte).
    Lycka till!!

    SvaraRadera