fredag 9 maj 2014

"Anna Anka-stilen"



...kallas det lite udda mode, myntat av Hannah Widell och Amanda Schulman, som går ut på att man helt eller delvis går klädd i träningskläder hela dagen. Tydligen kör fru Anka med detta. Kan te sig lite märkligt om man inte förstår syftet som är att motivera till, och underlätta träning när som helst under dagen.

Funkar finfint på mig - jag har betydligt lättare att klämma ur mig några squats i köket om jag har mina snajdigaste träningstights på mig. Även om jag, som idag, kittat dem med en helt vanlig stickad tröja upptill som aldrig varit med på gymmet. För jag ska inte sticka under stol med att jag börjar bli förtjust i stilen på mer än ett funktionellt plan. Blir smått kär då jag möter någon snygg dam på gatan som parat ihop sina tights - och färgglada träningsdojor - med typ kavaj, blus och pärlhalsband. Anywhere, anyhow liksom. Respekt.

3 kommentarer:

  1. Gillar tanken på stilen, men känner mig übersunkig om jag har yogabyxorna ens till ica.. Fast det kan ju bero på att de har ett par år på nacken och är lite lagom utfesna! ;)

    SvaraRadera
  2. FAAAAAAN vad gött och UNDERBART det är att ha dig i datorn igen!!! Du har varit saknad!!!!! :D

    SvaraRadera