tisdag 13 maj 2014

Så himla gott

De typer av måltider jag gillar bäst är

1. Plock. Bitar och röror, hackat och malet, högt och lågt, ju mer och fler desto bättre. Kan vara salladstallrik, kan vara meze, kan vara tacos!

2. Mackor. Väldigt lösa kriterier men det ska vara a) något mackliknande med b) något påläggsliknande ovanpå. Idag till lunch supergoda tonfiskröran (kvarg, tonfisk, majo, mangochutney, curry, äpple om du har) på knäcke. Plus selleri. Till mackmåltiderna dricker jag gärna te. Detta en vana från tiden jag bodde i Schweiz där lokalborna jag bodde hos åt någon slags underbar kombo av plock/mackmiddag (korvar, ostar, bröd) varje kväll (!) och alltid drack te till.

1 kommentar:

  1. Precis! Jag bodde inneboende hos en tysk familj en termin och de åt kallskuret och drack kamomill te varje kväll. Och så rökte de vid middagsbordet...

    /Basilika

    SvaraRadera