måndag 26 maj 2014

Ett... ett igen... ett igen



Så tycker jag man ska räkna, när det kommer till träningspass. Totalfokus på att bara få det pass som ligger närmast framåt i tiden gjort. Ett pass ska jag genomföra, det är på torsdag och då ska det bli av. Sen tar man nästa. Beta av dem bara. Då blir de snabbt fler.


Igår var jag som sagt på gymmet och valde kanske lite otippat att köra intervaller på ellipsmaskin. Men det är så att konditionsträning, är det som jag tycker är svårast att köra hemma. Styrketräning med eller utan redskap (har ju kettlebells) fixar jag lätt. Kondition däremot, svårare. För jag kan nämligen inte springa eller hoppa så här tidigt efter förlossningen. Det GÅR ju, (kan dansa tex!) men ack så mycket roligare så här - med mitt ultimata "oj så mycket oerhört distraherande räkning och timande och ändrande av motstånd att vips har en halvtimme gått utan att jag fattat det"-pass. Älskade intervallpyramiden. TRY IT! Och lova att rapportera om vad ni tyckte.

Sen körde jag MammaMage-appen. Men hörni, ni som kör den - det här blixtlåset - jag tycker det är oerhört svårt att inte spänna rumpan, hur ska man tolka det egentligen? Alltså jag spänner-spänner inte per se men för att knipa där bak kan man ju inte vara helt avslappnad där ändå... eller?



Dagens bonus: börjar komma i mina träningsshorts igen. Hepp!

3 kommentarer:

  1. Har helt missat att rumpan ska vara avslappnad även om jag har försökt att slappna av i den. Jag har nämligen konstant spänd rumpa och det är ju ingen höjdare... Så nej, jag kan inte vara avslappnad när "blixtlåset är draget" :-P

    SvaraRadera
  2. Har precis börjat med mammamageappen så här 2 år efter förlossning, då jag förstått att jag har en liten diastas. Har inte kommit till din övning ännu, men testade såklart nu. Tror det menas att man ska knipa/dra in ala knipövning, inkl rumpan som i "håll in bajset" om du förstår :) Och inte hjälpa till genom att spänna skinkorna så de blir gropiga. Ehhh, konstig förklaring kanske, hoppas du föstår!

    SvaraRadera
  3. Kört intervallerna, gilla på dem!

    SvaraRadera