fredag 23 maj 2014

Dagen i bilder.

Jag vaknade till den fredag då jag är ledig med både Kotten och Kvisten. Den såg ut så här.
Vi bestämde oss, dagen till ära, att plantera om den solros som Kotten fått med sig hem från föris i ett halvt mjölkpaket.

Sen kallade 1,6 kilo köttfärs i kylen som höll på att gå ut på vår uppmärksamhet. Det blev biffar med fetaost och soltorkade tomater för ett helt kompani. 

Sen åt vi lunch.



Efter lunchen hängde/lekte vi på terrassen tills vi fick kryp i benen.
Vi bestämde oss för att gå till stan och jag gjorde mig lite fredagsfin. I stan röstade jag, vi hängde på bibblan och Kotten sprang ifrån mig på Willys. Hittade hen surandes utanför efter 20 minuter och påkallad personal. Lite skakigt. Då gick vi hem. 

Jag öppnade bloggpaketet från Loppi. Mycket kul grejor. 


Mr kom hem och jag bjöd på smarrig middag på terrassen. OBS. Kotten åt inte detta utan makaroner. Jag drack ett glas vitt vin <3 Eller tja, ett halvt snarare. Ungefär vad jag kommer ihåg/vill/tål att dricka just nu.



Kotten somnade tidigt, Kvisten hängde med oss och somnade sent, och vinet byttes ut mot detta (ett typiskt bordsstilleben i ett småbarnshem).

Jag avslutade dagen med tacksamhet och att titta på den här lappen som kom hem från föris igår. Mitt barn känner mig väl.
 

1 kommentar:

  1. Ljuvlig lapp! Men usch, trauma på Willys. Tur att ni återfann varann!

    SvaraRadera