onsdag 14 maj 2014

Maaaagen



Så här har jag sett ut sen förlossningen ungefär (taget efter 1 mån, avslappnade muskler + nedrullade bralls). Ja funka.

Jag har en väldigt sympatisk livmoder. En sån som ungefär 10 minuter efter att jag fött barn säger "tack, då har jag gjort mitt" och drar direkt ihop sig från badboll till sin ursprungliga clementinstorlek. Viktigare saker kan man bry sig om efter förlossningen, absolut (och det betyder ändå inte att några vanliga kläder passar direkt) men i alla fall - är lite tacksam ändå för att min mage plattar till sig snabbt. Stoppar jag in den innanför byxlinningen eller i ett par shapiga trosor är det putfritt. Kvarstår gör extrahullet (påverkbart) och den lösa huden (mindre påverkbart - men drar ihop sig med tiden).

Det ska bli intressant att se i vilken utsträckning den återvänder till sitt gamla jag, både prestationsmässigt (kunna planka i flera minuter och göra toes to bar) och utseendemässigt (har iofs aldrig haft rutor men iaf lite sköna linjer). Turning 35 y'know i år. Men tror jag fixar det.

Då kanske det vore en bra idé att köra Mammamageappen, typ nu. Så seg bara. Zzzzz...

1 kommentar: