tisdag 20 maj 2014

Eats & treats

Som sagt är målet just nu att försöka hitta tillbaka till normalen, med kosten, för mig. Det blev ju tidvis väldigt märklig mat under graviditeten, ibland kunde jag bara äta EN sak. Ibland på grund av att det var det enda jag kunde tänka mig att äta utan att må illa, ibland på grund av att jag var toksugen på det. Åt på slutet väldigt ofta torskgryta till lunch. Låter det inte så konstigt? Ah, kanske ska nämna att det var sån här torskgryta. Mmm, precis. Snälla bli inte allt för förfärade. Jag skäms... Dessutom blev det en hel del chipsodipp-middagar. Älskar chirre me dirre. Men så vida man inte står och friterar och rör ihop kryddor för egen maskin (orka...) är det en ganska läskig bomb av tillsatser och transfetter, inte favoritnäring för foster kanske. Men låt oss gå vidare.

Nu äter jag vad bordsgrannen på lunchen skulle kalla hälsokrubb, men med lite fina avsteg här och där. Kladdkaka på kusinbarnets kalas, ett glas vin och en påse smågodis i fredags.

För övrigt nedan; så ser 100g smågodis ut för de som undrar. Eller inte ens 100 tror jag - undertecknad har nog ätit upp några bitar innan bilden togs. Jag sa till Mr, "jag köper 100g för där tror jag min 'slutar äta för att det är gott'-gräns går". Ni vet då bitarna bara fortsätter vandra från handen till munnen av sig själva... egentligen tycker jag smågodis är godast då det ligger i skåpet och man nallar en bit då och då i smyg i väntan på kvällen och sovande barn ;) Det kändes faktiskt som mycket då jag åt det och var supernöjd och tillfredsställd efteråt - nästa gång köper jag lite mindre. Men köper, det ska jag. För jag gillar ju godis. Och vin. Mmm vin....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar