måndag 12 maj 2014

Kan du ta den här, tack?

Och apropå barn och SATS, kilade förbi barnpassningen också för att se hur där ser ut. För inlämning kan ju ske först vid 3 månaders ålder - trodde jag. Nä, de har sänkt till 6 veckor, sa tjejen i disken. Det är allt väldans små bebbar det, tänkte jag.

Å andra sidan läste jag i en bok om anknytning nyligen att; det brukar funka bra att ha 'barnvakt' då barnen är så här väldigt små - de har inte lärt sig ännu att göra någon skillnad på folk just. Även om anknytningen till föräldrarna förstås är i full konstruktion men den byggs ju dygnets alla andra timmar. Lämnar ni in barnen på gymmets barnpassning?

5 kommentarer:

  1. Har aldrig använt mig av barnpassning på gym. Och nu har jag inget gymkort.

    SvaraRadera
  2. Nej, vi har aldrig lämnat in vårt barn.
    Han har alltid fått vara med oss.
    Han är uppväxt på klättergymmet, ute vid klippan när vi klättrar ute.
    Han har rest med oss jorden runt i jakten på berg och klättring.
    Samtidigt får han alltid ett äventyr och naturen som lekplats.
    /Johan

    SvaraRadera
  3. Nej, har aldrig gjort det. Bor tyvärr i en stad där den möjligheten inte finns. Skulle önska att det fanns!!

    SvaraRadera
  4. Nu bor jag så att möjligheten inte finns, men om jag kunde skulle jag säkert kunna göra dte med ett större barn, som kan svara själv på om det är ett kul ställe att vara på. En bebis? Aldrig i livet, då blir det tränign på golvet i köket!

    SvaraRadera
  5. Har lämnat trean på barnpassningen till och från sen hon var fyra månader. Måste erkänna att det gick lättast i början då det var lättare att tajma sömnen och det kunde gå att gå dit och amma och sen fortsätta träna. Nu (hon är ett år) blir det mer sällan, delvis för att det är lättare att få in i vardagen på andra tider och jag har hittat sätt att träna hemma när hon är med. Mina erfarenheter av barnpassningen är dock enbart positiva. Jag har i och för sig råkat lämna under tider då det varit relativt lite barn hos dem, men personalen har varit (är) underbar.

    SvaraRadera