fredag 9 maj 2014

Maten, maten!


Under graviditeten så var det väldans sisådär med maten, första tre månaderna mådde jag illa och då fick ätas vad som ätas kunde, sen rätade jag upp lite och fokuserade på bra näring för lilla fröet, men mot slutet var jag trött och less och åt typ vad som kom i min väg. Men det kanske var bra för jag fick återigen uppleva hur ointresserad man blir av till och med de snaskigaste onyttigheterna då de bjuds på bordet varje dag...

Nu har jag vunnit på lotto för mitt sötsug är borta nio dagar av tio. Det har gått lätt att gå tillbaka till att äta bra igen, jag kan ju det här. Middag och lunch blir nästan alltid sådana här plocktallrikar. Massor med grönt och färgglatt, protein, nyttigt fett, bra kolisar och mättnad. Står färdigt i burkar i kylen, bara att blanda på tallriken efter smak. Nu ska vi på sagostund på bibblan, must go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar