onsdag 11 juni 2014

Pilates! Igen.



Har gjort lite Pilates-research nu (tack för era tips <3) och föll mest för Blogilates, en sajt/app/community som innehåller mängder med lättillgängligt material. Bäst är nästan appen.

Förutom ett instagramliknande forum (Fjortisvarning!) finns recept, pass och ett himla kul koncept som heter workout calendar. Det är helt enkelt en kalender med ett eller flera pass som man ska utföra varje dag. Det kan vara t.ex en träningsvideo, en stretchvideo samt ett uppdrag - typ gör tio burpees. Man bockar i allt eftersom man blir klar, får lite virtuella hejarop och det syns i kalendern sedan vilka dagar man klarat. Det kommer en ny grundkalender varje månad och så finns det en beginners calendar, vilken jag inte kunde motstå (7 spänn i appstore). Känns som en bra introduktion till Pilates!

Med det sagt; det är tidvis väldigt rosa/flickigt/"you go girl!"-aktigt och sånt kan ju göra en lite trött ibland. Men det är insidan som räknas, eller hur? ;-) Dessutom kör man rätt mycket mage. Då det är specifika magpass har jag bytt ut dem mot en session med MammaMage-appen. Samt att jag byter ut övningar inuti passen. Tänkte jag skulle försöka ta mig igenom kalendern fast kanske inte på 30 dagar utan mer som ett komplement till min vanliga träning (passen är typ tio minuter). Någon mer som är på?!

3 kommentarer:

  1. Det där ska jag kolla upp. Smidigt med tio minuter. Ibland hinns inte mer.

    SvaraRadera
  2. Det är bra komplementsträning tycker jag, mycket kroppskännedom, stretch och corestyrka. Skrattade först åt övningarna - tills jag provade dem och mina axlar och min rumpa höll på att brinna upp, typ :)

    SvaraRadera
  3. Det där med kalender lät ju kul. Vore kul att ha allmänt, liksom. Pilates vet jag inget om dock.

    SvaraRadera