fredag 2 augusti 2013

Tips: rawfood-glass!

På Blueberry stod en liten skylt som berättade att de numera sålde rawfood-glass av märket Lily & Hanna. Jag blev naturligtvis nyfiken och gick in på deras hemsida. Glassen är fri från tillsatser, gluten och animaliska produkter (mjölkfri mao) och sötad med kokosnektar (?) Även om jag inte hittade en komplett ingredienslista så låter det - plus smakerna - mycket lovande:

"Chocolate Love Energy a beautiful intense chocolate ice cream. Chocolate is a modern health classic and is also said to have lust giving properties.
Crème Caramel Vitality Bliss a deliciously creamy ice dream flavoured with real vanilla from Madagascar, a taste experience beyond the ordinary.
Cinnamon & Cardamom Spice Delight a creamy and nostalgically spiced ice cream with warming cinnamon and cardamom."
Dessutom finns den att köpa på flera ställen runt om i Sverige! Någon som provat?

5 kommentarer:

  1. jag brukar göra så här:

    200 gram frysta bär

    1 dl kokosmjök

    citronsaft

    mixa ihop allt till glasskonsistens och sleva i dig :)

    SvaraRadera
  2. Kokosnektar som du har ett litet frågetecken efter måste ju vara det som också kallas kokossocker. Jag brukar använda i bakning och liknande, så himla gott! Den där glassen låter toppen! Är den jättedyr?

    SvaraRadera
  3. jag har provat den med cocos-smak. underbar var den. lite dyr kanske. 45 kr för den lilla minibyttan på rosendals trädgård och 35 kr på café 70. men väldigt gott unn!

    SvaraRadera
  4. Åh, ja! De är jättegoda! Har smakat chokladen och creme caramel. 8åringen tyckte bäst om chokladen, men han orkade bara halva! Så jag fick lite extra *yes!*
    Jag tror jag betalade 39 för en bunke?

    SvaraRadera