måndag 12 augusti 2013

Mmmmåndag

Älskar denna på väg att bli höst-tid. Att gå till jobbet genom morgon-Stockholm och se hur lämmeltågen blir allt fler, känna sjöbrisen som ligger på i staden ibland, plötsligt kan man andas igen. Under de senaste fyra dagarna har jag bara varit illamående typ enochenhalv. Det vänder, det vänder :) Kände mig pigg idag och var nere och tränade i gymmet, som tyvärr börjar bli fyllt med alla post semester-tränare. Så otroligt bruna är de också jämfört med moi. Men jag hade i alla fall en ny kula på magen att visa upp :)

Jag satsade mycket på stretchning under uppvärmningen idag, en särskilt skön dynamisk övning för ländryggen som jag rekommenderar alla preggos är denna nedan, gå framåt och för varje steg dra omväxlande knän upp mot bröstet. Koncentrera dig på att vara rak och i rygg och ben (inte det lättaste!). Bilden längst till höger tog jag mest med som ett exempel på hur roliga foton det kan bli då man har på timelapse, dvs mobilen fotar hela tiden och fångar allt :)





Totalen blev:
  • Uppvärmning på ellipsmaskin, 10 minuter
  • rörlighetsövningar
  • marklyft
  • chins med gummiband
  • stående axelpress med stång 
Kände mig pigg och stark (nuförtiden får man inte titta på vikterna utan känna efter i kroppen istället då man gör den bedömningen...)

Till lunch idag blev det sushi. Efter att ha ätit samma Panini-sallad i två veckor behövde jag variation.... Och en sådan god sushi har jag inte smakat på år och dar. Tyvärr tror jag inte att det handlade så mycket om resturangens handlag, snarare om ett gravido med hyperkänsliga smaklökar och en stor uppskattning för umami. Misosoppan var en dröm och när den kalla laxen och det varma riset blandade sig i munnen tillsammans med styrka och sälta... I die. Så läste jag nya Mama också, sämre kan man ha det på lunchen. Var lite glad att ingen kom förbi ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar