lördag 24 augusti 2013

Lövli lördag!

Den här veckan har illamåendet nästan försvunnit helt och då jag vaknade idag var livet ljusare än på länge. De senaste helgerna har jag ofta spenderat på soffan grymtandes och gnällandes, illamående och trött, och kanske orkat med max en helgaktivitet. Den här helgen är dessutom Mr bortrest men den nya, starka Elbe känner sig redo för en mamma/Kotten-myshelg :)
Jag älskar att stiga upp rakt in i den här do it-mentaliteten, jag har flugit runt i lägenheten och städat, stoppat i tvätt, tagit itu med de där dammiga klädhögarna jag lämnar överallt, gnidit rent i köket (min favvo-städfix) och tagit tag i en massa ärenden. Detta förstås varvat med interaktion med Kotten, som suttit förskjunken i en målarbok där siffror motsvarar färger, väldigt poppis :)

Matlusten är väl inte helt på topp ännu men smoothies har jag börjat få ned, idag blev det banan, mandelmjölk, lucumapulver och färska blåbär. Mums! Ett litet och ett stort glas till oss :)

Till helgen hör ju också gärna lite extra beautyfix, min senaste hangup är en hemgjord c-vitaminkur (som är riktigt hypat på Makeupalley). Lätt fixat med askorbinsyra från mataffären. Jag kokar vatten och blandar med pulvret och stryker sen på huden med en handduk (bomull funkar också). Det sticker lite (jag körde 9 delar vatten, 1 del askorbinsyra) men inte outhärdligt. Sen torkar jag av och så på med massor av fuktkräm. Redan första gången fick jag en fin glow efteråt, återkommer då jag provat detta fler gånger!


Nej, nu är det dags för lunch och sedan en långpromenad in till stan, vi ska gå på bibblan, handla mat och gå ärenden. Köpa lite frukt och grönt på torget kanske för användning i juicemaskinen och så färska blommor. Hoppas att ni får en tokfin lördag, XOXO Elbe

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot utvärdering av masken, är trogen aspirinditon sedan du introducerade den :-). Hoppas hela helgen varit bra och illamåendefri!

    SvaraRadera
  2. Vill tyvärr bara meddela att den där citronsyran finns det inget nyttigt att hämta. E330 (citronsyra) har inget med citron att göra utan utvinns ur mögelsvampar :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl inget problem? Jag är inte ute efter citroner, utan efter den antioxidantstärkande verkan, funkar finfint! http://www.aktavara.org/guide.aspx?r_id=27747

      Radera
  3. Nej men problemet är att du pratar om askorbinsyra men visar bilden på citronsyra! Det är definitivt inte samma sak! Det finns inga garantier för att citronsyran innehåller ngn C-vitamin alls. Eftersom citronsyra finns i nästan allt i dag så är du redan totalt marinerad i denna mögelprodukt! Jag hoppas att du forskar i detta själv och passar dig. Den är mycket allergiframkallande. Vänligen Anne.

    SvaraRadera