onsdag 21 augusti 2013

Elbe eats: Ichaicha

I Mood-gallerian i Stockholm (ett ganska nybyggt vattenhål centralt med hippt och urbant utbud) ligger många bra matställen och jag brukar ofta ta vägen igenom där för att se vad jag springer på. Denna gång blev det Ichaicha som serverar asiatisk fastfood med hipstertouch. Man väljer bas (ris, nudlar eller zucchinispagetti) protein (lax, kyckling eller fläsk) och sås (se bilden nedan). Jag tog nudlar med kyckling och en blandning av teriyaki och spicy/sour.

Stället var fint, upplägget bra och maten i lådan såg riktigt fräsch ut. Smaken då? Meeh. Som vanlig wok typ. Fast en tjuga dyrare. För det kräver jag åtminstone en liten gomexplosion av starksyrligt. Och krispigare grönsaker. Men, det kanske krävs ett återbesök...

Har ni ätit på Ichachia?







4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är gott men alldeles för lite mat för en högenergiförbrukare som mig. Fast nu när utrymmet i magen börjar bli litet kanske det skulle funka iofs :)

    SvaraRadera
  2. Minus för att det saknas vegetariskt protein!

    SvaraRadera
  3. Hej Elbe!
    Jag ska till stockholm under tjejmilen helgen, och undrar om du skulle vilja "lista" några av dina favorit caféer/restauranger/hak/butiker som går i hälsans tecken? Jag bor i Umeå och här är det fattigt på såna ställen så jag tänkte FROSSA i sånt väl därnere!

    Tack snälla på förhand och tack för att du börjat blogga igen!!!

    SvaraRadera
  4. Stort minus för att det fattas veg, håller med Emma!

    SvaraRadera