torsdag 15 augusti 2013

Nedslag: Torsdag

Först, TACK alla fina för input på inlägget nedan. Ni är så kloka! Sen vet jag inte riktigt vad jag kommit fram till förstås :) Men det där med att lyssna på kroppen verkar ju inte vara en helt knäpp ide ;-)

Seg och trött idag och inte heller går man som kollegorna runt med den där solbrännan som ger en automatiskt pigg look. Men jag matchar min liljevita hy med ett rött läppstift, sen är ju min ständigt påfyllda ögonfransförlängning en gratis pick-me-up utan dess like. Alltid vakna ögon! Barret däremot, är en annan historia, jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Hormornerna lever rövare och gör det fett och torrt om vartannat, och STORT. Många gläds över tjockare hår under graviditeten - inte jag. Det är hemskt med denna ofrivilliga mössa. Måste klippas ur. Nu.

På tisdag börjar jag på mitt nya jobb så det är fullt upp just nu med överlämningen. Stressigt, men jag myser lite över att kunna tacka nej till nya projekt och hänvisa till andra :) Detta med att jag börjar nytt jobb, har inte egentligen varit ett val. Jag hade ett vikariat som går ut nu, och jag blev erbjuden förlängning med max 3-4 månader i taget. Sen blev jag också erbjuden ett annat jobb, ett 10-månadersvikariat. Vilket jag tackade ja till, dels för att vi höll som bäst på och bakade bebis och det då skulle passa väldans bra tidsmässigt, och dels för att det nya jobbet kändes mer spännande. Sen har jag faktiskt ingen aning om vad som kommer hända i vår, jag får söka nya jobb under föräldraledigheten och hoppas på att det löser sig. Det har det ju faktiskt alltid gjort, hela mitt liv är uppbyggt av våghalsiga val och hittills gillar jag vart skutan styr :)

Nu till doktorn på MVC, jag ska få reda på hur det står till med mina blodvärden. Hoppas hen är trevlig, det är första gången vi ses och eftersom jag genomgår en s.k. riskgraviditet kommer vi träffas ganska ofta. Håll tummarna för att sköldis mår bra och ha en fin torsdag! XOXO Elbe


7 kommentarer:

  1. Klart att det löser sig, du är grym! Och mediebranschen har ungefär oändliga alternativ. Det finns så många tidningar, kampanjer, idéer och medier som behöver kreativt fölk jämt. Våghalsighet inspirerar. Mvh vikarie 4-ever

    SvaraRadera
  2. skriver under på Jeannas kommentar. ;)

    SvaraRadera
  3. Blir det en riskgraviditet när sköldisen är dålig? :( Hoppas doktor och du klickar! ;)

    SvaraRadera
  4. Äter du/försöker du fortfarande äta enligt periodisk fasta? Gjorde du det när ni påbörjade bebisverkstad?

    SvaraRadera
  5. Och tack för härlig läsning! :) /M

    SvaraRadera
  6. Älskar att den här bloggen är up and running igen :)

    SvaraRadera
  7. Hejhej! På tal om något helt annat (dessvärre), så undrar jag vad du rekommenderar för ställen att göra fransförlängning på? Mvh Malin

    SvaraRadera