lördag 10 augusti 2013

Lördag!

Både igår och idag har illamåendet varit lite mindre påtagligt. Kanske är det på väg bort? Jag är i vecka 11 nu. Bebisen är beräknad på Kottens fölsedag faktiskt :-) Så denna graviditet följer exakt den förra i tid.... då minns jag att jag slutade må illa i samband med att jag var på Way Out West, det är väl nu? Åt burritos, längtade efter öl och stod och hoppade i regnet framför Lily Allen, oh det var längesen :-)

Jag började morgonen med en på alla sätt lyckad smoothie. Körde tre apelsiner i min juicemaskin, mixade med fryst banan och mango. Hällde på mandelmjölk (den köpta, osötade varianten). Mums! Det räckte till hela familjen. Oj vad jag ska juica loss under graviditeten, finns det något enklare sätt att få i sig massor av superdupernäring? Jag ska bara sitta i yogaställning varje morgon och sörpla supersmoothies, med en fin kula på magen och en hud som bara strålar....aaaoom ;-)

Fast jag tycker bäst om att juica + mixa. Ibland vill man ju bara ha juicen, ibland mer fiber och textur. Mycket disk blire... Hur gör ni?

Hoppas ni har en skön helg! XOXO Elbe

 

8 kommentarer:

  1. Vilken mandelmjölk köper du? Köpte Alpros, men såg sen att den innehåller socker :/

    /Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alpro har numera två varianter av mandelmjölk, en sötad och en osötad. Titta längre ner här http://www.alpro.com/se/mandel så ser du även den osötade. Finns tyvärr inte i alla butiker!

      Radera
  2. Där ser man. Tack!
    /Carro

    SvaraRadera
  3. Åh! Sitter precis och googlar juicemaskiner. Är inte sugen på kaffe nu under graviditeten men juice känns desto mer läskande och då vill jag ju så klart helst göra egna nyttiga varianter. Tips på nån bra maskin? Tänker att det tex är bra om man kan diska delarna i diskmaskin, vad mer ska man tänka på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte min på Coop och måste säga att den är rätt bökig. Stor och svårdiskad och så. Kolla gärna hur delarna ser ut, och så är det bra om röret man matar i är stort, så slipper du dela äpplen och sånt i förväg!

      Radera
  4. Jag har en Philips. Den är lätt att diska, är superfin och står alltid framme. Kör ofta också i avocado, banan och/eller bär och mixar med mixerstav. Minimalt med disk. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Kanske får bli en sån då. Kikade in på din blogg också och såg att du lagt upp en massa goda recept som jag skulle vilja prova. :)

      Radera