onsdag 7 augusti 2013

Bara gört

Mitt träningsosug fortsätter, är det inte nåt med att hormonerna under graviditeten också gör en mindre benägen att vela flänga runt? Typ... mindre testosteron eller något sånt?

Sån himla tur att jag har jobbgymmet i källaren, kan träna typ när som helst på dagen då jag vill, och dessutom har kollegor som drar med mig. Så kommer det inte vara länge till, två veckor sen börjar jag nya jobbet. Och då blir det till att pussla. Tusan vad jag är bortskämd, bäst jag inte glömmer det. Hoppas motivationen återvänder snart.

Igår gick jag ned till gymmet med målet att känna lite på flåset. Det blev en no-brainer; mitt pyramidpass på ellipsmaskinen. Eller kanske snarare en all-brainer, eftersom det är så himla mycket räknande att det känns som pangbom-dåvarjagklar. Skönt. Pulsen låg på 130-140 under hela tiden, det är väl lagom för preggos tror jag.




Glömde skorna den här gången. Men var väldigt matchande ;-)

5 kommentarer:

  1. Hej och grattis till graviditeten!
    Jag önskar ett inlägg om Oxygens konkurs och vad du läser istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vet du det har jag missat... jag har inte läst så mycket träningstidningar på senaste, hittar liksom ingen som passar mig?! Så jag behöver också tips :/

      Radera
  2. Hälsningar från Nadja som tipsade om sjukgymnast för länge sedan)

    SvaraRadera
  3. Matchy är viktigast! Men obekvämt utan skor? Spelar roll. Du är grym som är igång. Spännande med nya jobbet! Förresten - ang gravidträning. Betty ska du ju kolla med förstås! Har tom event snart, med sådant på schemat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen precis jag läste hennes kettlebellinlägg för gravida häromdagen, jättebra.

      Radera