måndag 1 oktober 2012

Kardemummate och handkräm

Allvarligt talat, jag måste jobba på att uppgradera mina måndagsmornar för just nu suger de. Cykeln glömd på förskolan, inget paraply hemma, bussen försenad. Och regn i massor.

Tröstar mig med en stor kopp hett te (kardemumma/fänkål/anis) och rebootar! Älskar det där stulna ögonblicket då man får sitta alldeles stilla i sitt eget hörn av den fullsmockade storstaden och smutta på himlen :-)

Också uppiggande var att det damp ned ytterligare en Glossybox i min brevlåda häromdagen. Oväntat? Flera ekoprodukter den här gången bland annat en härlig handkräm från Cowshed och en ansiktstvätt från Balance Me (som luktade lite märkligt dock men jag är ju van vid ekosortimentets doftfrihet.)

Ska jag träna idag? Vem vet. Låt oss säga så här: jag vill kunna träna imorgon. Det är mitt mål. Så jag tänkte kanske gå ned och känna efter lite i eftermiddag då jobbgänget kör sin cirkelträning. Det har gått två veckor nu people!!!

5 kommentarer:

  1. Hej Elbe!
    Vet att du inte har frågestund just nu men provar ändå ;)... Har full förståelse för om du inte svarar.
    Jag fick mitt tredje barn för snart 5 månader sedan och vill nu verkligen komma i form igen. Kruxet är att jag är så förvirrad, vet inte hur jag ska lägga upp min formsatsning. En del förespråkar enbart styrka, andra kombination, äta ganska mycket , äta under 1500 kcal per dag osv... "it´s a djungel"! Jag är inte överviktig (161 cm lång och 55 kg) men känner mig efter denna graviditet ganska plufsig. Målet är alltså att bli av med så mycket som möjligt av det underhudsfett jag lagt på mig. Efter första graviditeten vägde jag 49-50 kg och trivdes kanon. Jag vet att det här med vikt inte är så viktigt men jag är alltså inte ute efter att bygga så mycket muskler utan bli av med fett och bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt. Vad ska jag satsa på? Styrka, kondition, en kombination av detta... så mycket åsikter om vad som är bäst... funderar oxå på detta med att dra ner kaloriintaget... En del menar ju att om man drar in för mycket så sänks ämnesomsättningen. Hur tänker du när det gäller detta (tänker på att du vid formtoppning ibland ätit enbart 1100 - 1200 kcal per dag). tacksam för synpunkter från dig eller kanske andra läsare?!

    Supertacksam för tips!

    SvaraRadera
  2. På tal om Eko, har du testat Eko-mascaran som finns på bl a Åhléns? Jag är grymt nyfiken, tror jag ska testa när det är dags att köpa nytt!

    SvaraRadera
  3. Fick ungefär samma innehåll i min Glossybox den här månaden. Tyckte verkligen att ansiktstvätten luktade märkligt! Förstår inte hur man kan vilja ha den doften i ansiktet direkt ^^

    SvaraRadera
  4. Är himla nyfiken på vad du tycker om handkrämen; är gravt handkrämsberoende:-), speciellt nu och sex månader framåt...

    SvaraRadera
  5. Anonym: Styrketräning utan sänkt kaloriintag skulle jag säga! Kände mig också plufsig efter grav men väger mer än då nu men är mkt fastare i kroppen!

    Lottas gata: nä men skulle vilja ha en ecomascara... inbillar mig dock att de är sämre :/

    Carolin: Den luktar iaf inte efter användning på mig:)


    Elena: Jag är så dålig på att komma ihåg handkrämen (kanske så att jag inte behöver den än)

    SvaraRadera