tisdag 9 oktober 2012

Lägga pusslet



Mår så himla bra av då den vecka som jag planerat för mig själv långsamt vecklas ut och alla bitarna hittar sina platser. Det är inte alltid så och man ska inte vara för hård mot sig själv då det inte blir som man tänker (nåt för dig att jobba på Elbe) men boy, är det bra härligt då vardagen funkar.

Jag är on track på jobbet, frisk, har fått tid med familjen, varit duktig på att ta med matlåda och har planerat in ett gäng träningspass. Ett av dem strax!

8 kommentarer:

  1. Denna vecka är planering A och O då det är mycket på alla fronter men tyvärr har jag ännu inte hunnit träna. Visst, det är bara tisdag men ändå. Jag tycker det är så skönt att starta veckan med ett pass men det hanns inte med igår. Hoppas du fick ett skönt träningspass. Jag hoppas på ett ikväll.

    SvaraRadera
  2. Planering är verkligen a och o. Utan den är jag körd. Helt seriöst

    SvaraRadera
  3. Och jag håller med, utan planering är hela familjen körd! Nu jobba...

    SvaraRadera
  4. Hej! Först vill jag bara säga: jättehärlig blogg du har! En riktig inspirationskälla :)

    Jag har en liten fundering om din periodiska fasta.. Vad jag förstår så äter du ingenting på morgonen utan väntar till lunchtid med ditt första mål? Men jag tycker att man läser över allt om hur dåligt det är att inte äta frukost, att förbränningen sjunker och så vidare. Vad är dina tankar om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förbränningen ökar med varje måltid du äter. Men också i förhållande till mängden mat du konsumerar. Så äter du två små mål eller ett stort så kan det gå på ett ut! Jag vet ju att jag ständigt blir starkare och har gott om energi då jag tränar hårt vid lunchen på fastande mage sedan 16 timmar. Mina glykogennivåer är visserligen tomma då men går på fettdrift. Det finns faktiskt inga studier som bekräftar att det är bäst för förbränningen att käka många små måltider. Å andra sidan finns det inte mycket research om PF heller så jag vågar inte rekommendera det helhjärtat till alla - man får helt enkelt prova sig fram. Detta funkar för mig. Om du vill kan du läsa lite mer om forskningen bakom här: http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html en översatt version här: http://periodiskfasta.com/periodisk-fasta/topp-10-myter-om-fasta-avfardade/ som vanligt gäller förstås att vara kritisk då dessa källor är pro-PF men intressant är det likaväl!

      Radera
  5. Visst är det härligt när vardagspusslet fungerar bra och allt flyter!

    SvaraRadera
  6. åh va jag önskar att jag fick ihop vardags pusslet! Under de tre senaste dygnen har jag spenderat dryga 34 h på universitetet. Glömmer mat då aptiten försvinner, stressar till magont & tårar, har inte hunnit träna mer än ett ordentligt pass sen terminen startade. Första året på civilingenjör är banne mig inte lätt. Efter tenta p ska jag ta hand om mig själv lite. Två veckor, bara att hålla sig flytande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackare! Ta hand om dig hoppas det blir bättre sen. och gå och lägg dig i tid, 23.12! :)

      Radera