lördag 6 oktober 2012

Låt din mage vara sig själv

"Egentligen har jag rutor, men de syns inte nu då jag käkat"
"Den här kjolen sitter bra över magen egentligen, men just nu har jag mycket vatten i kroppen"
"nej jag kan inte visa magen på stranden idag, jag är svullen av PMS"

Vad är din mages sanna utseende? Enligt dig är det som den ser ut på morgonen. Efter att du kissat. Tom på mat. Och det får inte vara den tiden i månaden förstås. Men handen på hjärtat, hur många procent av tiden ser den ut så? Är inte din riktiga mage den du har till vardags?

Om du hela tiden tycker att du går runt med en mage i undantagstillstånd, som "inte ser ut som den gör egentligen", hur kan du då känna dig nöjd?

19 kommentarer:

  1. Jag är ungefär så långt ifrån nöjd man kan vara. Men vissa dagar är den iaf lite bättre än andra. Men magen är det på min kropp som jag är absolut minst nöjd med, by far.

    SvaraRadera
  2. Du är så klok! Jag börjar bli mer och mer nöjd med min mage och den mår bättre än någonsin just nu vilket känns så himla skönt!

    SvaraRadera
  3. Oj! Känner mig träffad! Men också mer missnöjd nu... Kan man inte bara ha olika magar men vara glad för att den iaf är snygg på morgonen:)

    SvaraRadera
  4. Jag är inte riktigt nöjd än! Men jag är på god väg! Testade ett par byxor idag .. kunde knappt knäppa knappen för ca 3 månader sedan. Men nu satt dem nästan perfekt! Men någon cm till så är jag nöjd! :)

    SvaraRadera
  5. Klokt skrivet. Jag är inte alls nöjd med min, men det är bara o gilla läget tillsvidare antar jag. ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag är nöjd med min mage. Nu.Har verkligen inte alltid varit det. Snyggast är den ju på morgonen då den är som plattast, med den är fin fast den är lite svullen, putig ibland. Den är stark men också skrynklig och har lite löst skin på. Men det kan den bra ha för den har burit på mina tre barn, varav två är tvillingar. Så den behöver inte vara "perfekt" hela tiden. Den är helt bra som den är :-)

    SvaraRadera
  7. Man ska vara nöjd - kanske inte alltid att man är det - men ibland gäller det bara att gilla läget! ;-)

    SvaraRadera
  8. Alltså, var KOMMER egentligen den här mag-och-lår-fixeringen ifrån? Varför tycker vi att det är så viktigt att ha platt/rutig mage t.ex.? För att vi tror attd et handlar om karaktär och att det bara är att "skärpa till sig och skaffa" och att den som inte lyckas (man själv) bara är lat? Rutmage verkar ha blivit det nya sättet att visa att man är lyckad - åtminstone inför sig själv (som väl är en av få personer soms er magen så himla ofta)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp sällan ngt som smäller högre än rutor.

      Radera
  9. Ja, stackars min lilla mage alltså. Vill bara klappa på den idag för all skit jag tryckte i den igår. Det är lite därför jag kommenterar nu. Har insett att jag inte trivs med min alkoholkonsumtion alls, än så länge har den inte lämnat allt för stora spår rent fysiskt (förutom sådana här klassiska "dagen efter") men mår så kasst över det psykiskt. Är i stort sett nöjd med min kost/träning förutom den här jäkla alkoholen då. Igår drog jag i mig en FLASKA vin. Visserligen utbrett men fy fan. Har så svårt att sluta dricka efter "ett glas vin". HUR drar man ner sin alkoholkonsumtion? Speciellt när ens vänner kan dricka MYCKET mer än dig (håller takten liksom omedvetet)? Åh, hoppas någon har tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt, vet. Märker verkligen med åldern vilket GIFT alkohol är för min kropp. Prova att dricka svaga drinkar med kompisarna - det blir lika många glas ni dricker men innehållet skiljer sig. efter ett tag kommer din tolerants ha sänkts också.

      Radera
  10. Word @minatraningstajts

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det bara vetemjöl eller allt gluten/spannmål? Om inte - prova en vecka helt utan. Funkar det inte, prova veckan efter helt utan mejeriprodukter (då menar jag inte laktosfritt bara utan inget sånt alls). Lycka till!

      Radera
  12. Jäklar vad bra sagt! Alla har nog en väldigt speciell relation med sin mage. "Alltid är det något". Det tror jag man inte mår så bra av i längden. Gilla läget eller gör vad du kan åt saken :)

    SvaraRadera
  13. Intressant inlägg, och så lägligt. Det avgör saken - jag har inte varit nöjd i några veckor, skyllt på allt tänkbart, nu är argumenten slut. Nu är det bara "gör nåt åt det" kvar. Back on track vad gäller träning - så tack för en spark i baken!

    SvaraRadera
  14. Känner igen mig i det ni skriver och jag har också olika magar. Vad kan/bör man göra för att få behålla sin morgonmage dagen ut? :)

    SvaraRadera