torsdag 4 oktober 2012

Boktips: Periodisk fasta

Idag är den här e-boken gratis på Amazon! Jag har inte läst den än och tycker omslaget är något töntigt men innehållet verkar desto bättre :-) Intermittent fasting for women heter den och kan laddas ned till läsplatta, dator eller iphone. Jag laddade ned den till min telefon, då var jag tvungen att ladda ned Kindle for iPhone först och koppla appen till mitt amazon-konto men den är också gratis, kolla i appstore. Vill ni göra detsamma får ni öppna länken via mobilen och klicka hem boken (buy now). Hoppas ni förstår!

Update: Nu har jag läst! Bra men väldigt kort - ingen riktig bok egentligen. Det finns några passager som är allt för viktnedgångsfokuserade för min smak, bland annat något  fåneri om att kvinnor inte vill ha muskler utan bara slimma sig - försök att bortse ;-)

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Har den i min mobil nu. Perfekt kvällsläsning när man har svårt att somna.

    dorro

    SvaraRadera
  2. Den ska jag kolla, gillar framför allt tanken med ätfönster. Men, sedan jag började träna hårdare vaknar jag ofta hungrig, vilket aldrig när jag tränade mer "medel". Detta trots att jag äter mycket och bra på kvällarna. Känner du igen? Gissar inte.

    Annars tycker jag att periodisk fasta verkar spännande, men det kanske bara inte passar min kropp då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen från tiden då jag åt frukost. Och verkligen då jag också åt mellanmål innan lunch. Maj gadd vad hungrig jag var då innan alla måltider.

      Det sitter i huvudet, och i vanan. Med det sagt, det är inte för alla. Trivs du som du har det, ingen idé att prova PF :)

      Radera
  3. Hur hanterar du stress?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, svårt att svara generellt, vilken typ av stress menar du?

      Radera
  4. Tack för tipset, nu finns den i min telefon och på min dator. Däremot vet jag inte om det är nåt för mig som i stort sett alltid vaknar vrålhungig, färdig att sluka en mindre häst till frukost. :D

    SvaraRadera
  5. TAKK for supert tips!! Du er best:)
    Siri

    SvaraRadera