torsdag 4 oktober 2012

Nytränad och [ganska] fräsch

Ville inte köra CrossFit idag pga mina såriga händer. Och heller inte köra slut på någon specifik muskelgrupp då jag vill träna imorgon bitti. What to do? Intervallpass! Körde min favoritpyramid. Att tvätta håret efteråt med dessa händer var en utmaning men det behövdes så jag bet ihop. Jag fick lov att göra det kemiskt istället för mer mekaniskt som jag brukar (balsammetoden). Lånade alltså schampo, hällde massor ovanpå huvudet och spolade vildsint bort smutsen. Resultatet återstår att se då det torkar ;-)

8 kommentarer:

  1. Gillar sådana program, det håller mig fokuserad! Om jag springer utomhus och bara låter endomondo-appen löpa, utan att kolla förrän jag kommer hem, tenderar tankarna att glida iväg och jag lallar vidare i mitt bekvämlighetstempo. Inte fy skam, det heller, det är ju en annan funktion, men ibland vill man stänga av tankarna och bara fokusera på hur kroppen känns och om man kan pressa lite till!

    SvaraRadera
  2. Du skulle kunna testa att tvätta håret med diskhandskar :D

    SvaraRadera
  3. Aj aj det gör såå ont! Bra jobbat med träningen. Själv är jag nytränad och inte alls fräsch!

    SvaraRadera
  4. Hej Elbe!

    Jag undrar bara lite om programmet - vad står de olika bokstäverna för? Blev sugen på att prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla här: http://smaljeansen.blogspot.se/search?q=pyramidpass

      Radera
  5. Att tvätta håret med uppfläkta händer är riktigt smärtsamt. Tips: tunt skavsårsplåster eller trycksårsplåster. Det sitter inte kvar när man tränar pullups, men när man gör vardagssaker som att diska och duscha sitter det som berget.

    SvaraRadera
  6. Vad är det för fel på dina händer och hur blev håret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är uppslitna från träningen och håret blev rent men ledset, lite matt :)

      Radera