onsdag 3 oktober 2012

Dagens träningspass

Glad och endorfinfylld tjej på väg hem! Så kul pass - svettigt och tufft, push it baby, men inte så att det slutade vara roligt. Var lite rädd för det, den där "nä nu skiter jag i det här"-sura känslan. Men nej.
 
Först träna double unders (dubbelhopp med rep.) Jag är hyfsat bra på att köra varannan nu men min kondis är ju inte den bästa efter 2,5 veckors vila så på tre minuter fick jag ihop... hela 18 stycken ;-p
 
sen 3 varv av:
  • 60 utfallssteg (180 totalt alltså, stark och snabb alla varv, stark i rumpan y'know ;-)
  • 10 armhävningar (på tå + smalt grepp = Elbe suger, fick ha flera kuddar under som får agera marken som man egentligen ska nudda med bröstet, dessutom föll jag ihop på de sista)
  • 10 knees to elbows (hänga i stång och dra upp benen så att knäna nuddar armbågarna.) Det gick rätt bra - men plötsligt stack det lite i handen. Jag tittar - fyra stora, uppslitna sår! Känns ingenting. Adrenalin... Senare tvättade jag dem med tvål och vatten. DÅ kändes det kan jag säga... NU känns det. Herre jisses vad det svider. La upp en suddig bild på Instagram för den som vill beundra min hängivenhet, nu ska jag hem och bli omplåstrad av min älskade som roddat barn och hem själv i flera kvällar nu då jag fått göra min egen grej, så fint!
P.S. Klarade allt på 18 minuter, 20 var gränsen. Bra för en nyfrisk donna!

10 kommentarer:

  1. Gött, suveränt jobbat! Jag hade aldrig vågat mig på ett crossfitpass det första efter ett par veckor utan träning... Fast jag vågar mig iofs inte på crossfitpass överhuvudtaget :-)

    SvaraRadera
  2. goood work!
    alltså, 60 utfallssteg är myyycket! görs dom i rad eller delas de upp på dessa 3 varv?:)

    SvaraRadera
  3. Fantastisk Blog. Hilsner fra Danmark

    SvaraRadera
  4. Men visst känner man sig lite hård med sina såriga händer..? :) KTE är en av mina nya favoriter, snacka om grej man ej gjorde till vardag före crossfit!

    SvaraRadera
  5. Aouch! Men det ska väll kanske göra ont att träna ;)

    SvaraRadera
  6. Grymt jobbat!!! Måste erkänna att jag blir sugen...
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Elbe!
    Tack för att du bloggar, du gör d bra! :)
    Fundering... 20 var gränsen... Vad händer om man inte klarar den?!

    SvaraRadera
  8. Härligt jobbat och tack för ärligheten. Sådana här inlägg gör att jag får mer känslan att jag vågar, för ibland undrar jag om alla är supermänniskor:) Kram

    SvaraRadera
  9. Beata: Ja... ville så gärna köra crossfit, ett fokuspass skulle varit bäst men det hölls ej. Var bara att köra!

    Frida: nänä, 180 totalt baby! :)

    Kristian: Tack!

    Mina träningstights: KTE vad är det tänkte jag först, hehe. Nu fattar jag. Jo visst känner man sig tuff!

    Johannes: Det är väl en del i härdningsprocessen.. i dubbel bemärkelse!

    Betty: Jamen det är något för dig, solklart :) Tar med dig till boxen nästa gång du är i Stockholm!

    Anonym: Tack! Ja då får man lov att säga upp sitt medlemsskap. Näää... ingenting händer. Man får sluta då helt enkelt :)

    Lotta: Mm jag har ju alltid varit livrädd själv, men jag lär mig!

    SvaraRadera
  10. Det låter som ett grymt pass! :)

    SvaraRadera