torsdag 30 juni 2011

Formtoppning: träningsplaner


Snart kör vi, wee!

Till skillnad från hur jag tränar nu (planlöst, lustbaserat) så ska jag lägga upp ett ordentligt styrketräningsschema och planera in finfina konditionspass under den här perioden, 1 juli - 1 augusti.

Träningsmål, fokus, löften:

  • Fler långa löppass (7-10 km eller inte alls!)
  • Starkare och större axlar
  • Promenad varje dag (30-60 minuter)
  • Att mina smaljeans ska sitta bra... äh, bättre : )

Schema: Styrketräning 3ggr/v. Då jag inte styrketränar ben försöker jag köra intervallpass på löpbandet efteråt. Rena konditionspass 2ggr/v (löpning eller SATS-pass). Gärna även någon lugnare träning så som yoga. Vilodag var 4:e dag (promenader ändå) så jag kan inte ge er något veckoschema direkt eftersom jag tänker i 4-dagarsperioder men så här kan en vecka se ut:

Dag 1: Promenad + konditionspass
Dag 2: Promenad + benstyrka
Dag 3: Promenad + axlar, rygg + eventuellt intervaller
Dag 4: Promenad
Dag 5: Promenad + armar, bröst, mage + eventuellt intervaller
Dag 6: Promenad + Yoga
Dag 7: Promenad + Konditionspass

Så nu gäller det att äta rejält och sova gott så att jag orkar! Grr!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag undrar hur länge (på ett ungefär) ett styrkepass tog för dig? Eller hade du speciella övningar som du gjorde och lät det ta den tid det tog? :)

    SvaraRadera