lördag 25 juni 2011

Dagens träning: 13 minuter!

Tillbaka i stan!

Gårdagens vila passade perfekt då jag fick en allergisk reaktion och tillbringade halva midsommarkvällen sovandes. Idag känner jag mig piggare men ville inte slösa en god löptimme på en seg kropp och bestämde mig för att möblera om lite i schemat - crossfit idag alltså.

Kände mig lat och seg men dels somnade vår minimedlem tidigt och sedan hittade det här passet (på Olga Rönnbergs blogg som för övrigt är helt suverän) så jag fick slut på ursäkter - 13 minuter fixar väl alla ändå?

Så här blev min variant:
  • 1 min snabb jogg (runt i lägenheten : )
  • 30s armhävningar (på knä förstås - svagis)
  • 30s sekunder vila
  • 30s maxning; jag körde 10s babysteps (ni vet sådana snabba som footballers gör) 10 knälyft, 10 babysteps i furiöst tempo, grr!
  • 30s vila
  • 30s maxning
  • 30s plankan (aktiv vila)
  • 30s maxning
  • 30s knäböj med hopp
  • 60s vila
Sen allt baklänges igen! Alltså - inte 60s vila igen dårå : )

Jag tror att jag skulle bytt mina maxningar mot upphopp eller burpees för att bli mer slut. Det roligaste med det här passet var att min kille timade mig och körde sedan samma sak medan jag fick sitta med stoppklockan. Han gav dock upp efter halva tiden, hehe...!

2 kommentarer:

  1. Det var ju här jag försökte kommentera :) Skrev att det var precis det här passet jag också hade tänkt att testa under helgen.

    SvaraRadera
  2. Aha, ja jag såg det och att du tog mitt råd angående burpees för att maxa :)

    SvaraRadera