söndag 26 juni 2011

Dagens träning: löpning

Jag sprang min vanliga kortrunda, 5 km. Rätt bra väder, lagom mätt i magen, utvilad.

Jag har rätt nyligen börjat springa med Runkeeper (har provat lite olika apps och klockor) och den känns hyfsat korrekt i mätningen. Jag brukar ställa in den på 5.30-takt men då får jag jämt höra "you are behind your target pace" i lurarna så idag tänkte jag att det var slut på självbedrägeriet och ställde in den på 5.45-takt istället.

"You are right on your target pace" hela sträckan. Jamen så mycket trevligare!

Nu vet jag ju vad vi har att utgå ifrån. Kanske kan ett litet mål utkristallisera sig utifrån detta? På hur lång tid tror ni att det är möjligt att sänka mig till ett 5.30-taktsnitt, en månad?

5.45 asså. Jag är inte snabbare än så.

Stannade och knöt ena skon där på tredje kilometern. Så lägligt att den hade gått upp så jag fick flåsa lite : )

1 kommentar:

  1. HAr läst nästan hela bloggen... vad snabbt du blev bra! Många bra tips här.

    SvaraRadera