tisdag 28 juni 2011

Formtoppning!


Som jag skrev tidigare planerar jag att köra en liten formtoppning i juli, när det nu är öh... på fredag?

Jag kallar det så istället för deff eller diet, dels för att många kopplar det till direkt bantning och jag vet att jag redan är en smal tjej (och vill inte att ni ska tro att jag fått för mig annorlunda) och dels eftersom att toppa formen handlar om mer än att minska i centimetrar det vill säga större muskler, mer ork, bättre matvanor, snabbare löptider, ja ja ja!

Jag tycker det är kul att köra strikt i några veckor och pränta in nya goda vanor, varav vissa behålls och vissa släpper jag lite på.

Redan nu ska jag börja planera, första steget är att skriva en lååång inköpslista. Tror jag ska gå ensam till affären och handla länge och noga : )

Så okej, på fredag kör jag! Då blir det ett kostschema som ni kan få ta del av om ni vill och planerad, ökad träning. Samt järnkoll på den viktiga vilan, vitamin- och vätskeintag och mental fokus. Någon mer som är på? Pepp!

4 kommentarer:

  1. Hej svejs! Nu har jag läst alla dina inlägg och känner mig überpeppad! Är ju galen stalker när det gäller Olgas blogg men behöver MER MER MER för att hålla motivation och inspiration uppe. Så tack för det, fortsätt skriv så fortsätter jag läsa! Formtoppning låter intressant, skriv mer när du fått till kostschema och plan. Jag tränar på i all lagomhet, har tvärtemot dig många kilon att gå ner och verkligen många träningsmål att nå. Men, det kan ju bara bli bättre när man startar från noll...

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! Peppa, det är precis vad jag vill göra! Lycka till med dina mål, du får uppdatera.

    SvaraRadera
  3. Väntar spänt på upplägg! Alltid roligt att läsa och följa hur andra gör. Lycka till!

    SvaraRadera