tisdag 28 juni 2011

Nödproviant


Tappar ni också matlusten i hettan? Idag glömde jag helt bort lunchen och åt vid 14 först! Inte bra, oavsett vad man har för mål. Glass, det brukar jag däremot komma ihåg, hm :)

Igår hade jag bråttom till piloxing-passet och kom på då jag redan lämnat huset att jag inte ätit sen lunch... jag som hade tänkt äta ett bra mellanmål i god tid innan, asch.

Jag slank in på vårt lokala snabbköp vars utbud minst sagt lämnar övrigt att önska och det bästa jag hittade var detta; ananaskeso och salta mandlar : ) De hade inte ens naturell keso! Och mandlarna innehöll maltodextrin såg jag sen (=socker). Smakade gott men blev stressigt, normalt brukar jag äta 2-2.5 timmar innan ett konditionspass och tätt inpå styrkepass (snittar väl på en halvtimme innan).

Men va fasen, det funkade ju bra ändå! Mätt blev jag, energinivåerna gick upp och proteinet och det nyttiga fettet kunde liksom inte helt gömma sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar