fredag 17 juni 2011

Jag äter




Som de flesta tjejer har jag ett litet stört matmonster som gärna vill knacka mig på axeln och suga in mig i sitt grepp men jag är för gammal och för vis för att fastna! Men det gäller att vara medveten. Att förändra sin syn på kroppen. Min kropp är en maskin! Grr. En kraftfull sådan som behöver ved på elden.

Min kropp älskar mat. Den älskar att förvara energin. På plats i en mysig mage och goa höfter. Alla i min släkt bantar järnet, att vara smala vidjor ligger icke för oss. Men jag kämpar emot! Och blir pissförbannad när folk påstår att jag är naturligt smal. Jag är smal av kamp och träningskärlek. Även om den där bearnaisen gärna sätter sig på låren direkt. Jag försöker stoppa in den i musklerna! Det gäller bara att hålla dem hungriga.

Jag älskar: kaffe, kaviar, chips och dipp, löskokta ägg, köttfärs i alla former, salt smörkola, sockerärter, starka smaker, goda hårdostar, kolsyrade drycker, glass, knäckebröd och chevre. Av detta äter jag vissa saker ofta, vissa saker sällan, som ni kanske förstår.

Jag gillar inte: Blomkål, surt godis, skaldjur, biff, kapris, svamp, sill, lakrits. Ganska picky.

Jag äter väldigt ofta: Ägg, tonfisk, kesella, keso, tomat, päron, mandlar, sockerärter, lök, havregrynsgröt, smoothies, knäckebröd, vitkål, olivolja, makrill i tomatsås.

1 kommentar:

  1. Jonna.claesson@hotmail.com30 maj 2012 kl. 10:30

    Hejsan, jag har en fråga angående kalorier "in och ut", låt oss säga att man försöker hålla sig till 1500 kalorier om dagen men tränar sedan bort ca 700 av dessa, är det så att man inte ska äta mer då eller ska man äta lite till så att man ligger i närheten av 1500 igen? Jag tycker det är så otroligt krångligt det dr och blir lika förvirrad varenda gång.

    Om du har tid och lust får du gärna svara till min mail.

    SvaraRadera