onsdag 29 juni 2011

Dagens planer

God förmiddag! Dagens första kaffe för mig, funderar lite på träningsplanerna. Tror det får blir de där intervallerna som jag tänkt igår ändå. Känner mig sugen! Men senare ikväll i sådant fall, då det är svalare ute. Alternativet skulle varit lite hemmaträning nu men det är varmt som i en ugn i vår lägenhet och hemifrån går jag först då minstingen vaknat.

Vi har båda semester nu och idag är min kille ute på äventyr, eftersom vi ofta turas om att hitta på saker så funkar det jättebra att hinna kombinera träning och egentid med kvalitetstid med familjen.

Det ska bli spännande att se hur vi lyckas lösa pusslet i höst, min kille har varit föräldraledig tills nu och jag förra året så detta kommer bli den första tiden då vi har småbarn och båda jobbar. Hur löser ni det med jobb/träning/familj?

1 kommentar:

  1. Jag är mammaledig nu och då är det inga problem med tiden. Började dock träna inspirerad av Olga förra vintern (innan grav) och då gick det utmärkt att kombinera jobb, familj och träning. Prioriteringsfråga, så enkelt är det. Beror såklart på vilka mål man har, hur mycket man tränar. Men då körde jag 4 intensiva pass i veckan, mellan 30 och 45 min. Ibland på helgen, ibland efter jobbet medan maken lagade middag (och dottern hjulade runt mig), ibland efter nattning osv. Nu har vi två barn, kanske blir det en större utmaning när det är dags för jobb-vardag igen men samtidigt är det svårt att prioritera bort den enda sak som gör att jag överhuvudtaget har energi nog att vara mamma (och fru, och arbetskamrat, och vän, och dotter, och...)

    SvaraRadera