tisdag 19 augusti 2014

Morr

Lågvattenmärke nått idag. En blandning av PMS (hallå, var är min mens? Just som jag vant mig vid att den kommer alldeles för ofta pga spiralen kommer den för sent istället) och trötthet. Vår annars så änglalika Kvisten är mitt inne i en av de många utvecklingssprång som sker under det första året och vill inte längre somna snällt vid 19 utan låter som en skadad katt 17-23. Dessa faser inträffar då bebben håller lära sig något nytt och svårt, med stor irritation som följd (påminner mig om humöret jag hade då jag övningskörde...)

Orkar inte träna idag, orkar inte handla, orkar inte gå ut och gå, orkar bara vara hemma och slappa då Kvisten sover, och vara irriterad resten av tiden. Det ska eventuellt komma målare hit och åtgärda några besiktningsfel, jag tycker synd om dem om de dyker upp idag. Någon som däremot gärna kan få ringa på är budet med vår nya barnvagn (en till Brio Go förstås - vi avverkar dem på löpande band). Med sittdel. Så slipper mina promenader bli ett enda parerande av bebis som försöker orma sig upp och ut ur liggdelen.

Borde jag ta en till kaffe - dagens fjärde...? Magen är ett enda stort mackhål också så där som det är ibland; man valsar fram till skafferiet för hundrade gången nähäää det fanns inget nytt här sen jag kollade för fem minuter sen. Suck!

Ska iväg och träffa lite vänner ikväll i allafall. Ser fram emot energipåfyllningen!

4 kommentarer:

  1. Åh gud igenkänningen på denna dag! Har en 4-måndaders som just fått sin första tand vilket orsakat gnällighet, mammighet och kass nattsömn då jag agerar mänsklig napp. Är idag heeelt slut och känner bara för att moffa choklad vilket inte alls går ihop med mitt nya träningsupplägg och fokus på bra mat-tänk. Har dock lyckats undvika chokladen än så länge men jag gräver desto djupare i jordnötssmörsburken;)

    SvaraRadera
  2. Jag har inga knattar, men det där skafferirotandet känner jag igen! Poppar upp någon gång ibland. Och trots att man vet att det inte är särskilt produktivt så hoppas man ju att det dykt upp någonting nytt nästa gång man öppnar dörren. Genom magi eller nåt. :) Jag hoppas att du kan njuta och spara energin dina vänner ger dig i kväll! Ha en trevlig sådan!

    SvaraRadera
  3. Idag är det lite bättre, yeah <3

    SvaraRadera
  4. Åh, hoppas att kvällen var trevlig i alla fall och piggade upp dig!

    SvaraRadera