onsdag 30 juli 2014

Mode: ON

Järnspikar vad skönt det är att vara i påslaget läge igen, så att säga. Att ha ett syfte med sin träning, en plan att följa, delmål att uppnå.

Kosten spot on igen (vilket inte innebär asketisk eller stenstrikt utan bara perfekt för mig just nu.) 95% av det jag stoppar i mig gör mig mätt, glad och är bra för min kropp. (De resterande procenten uppfyller ofta inte det sista kriteriet men de andra - se bilden t.ex ;-)

Jag har börjat promenera lite då och då också igen, nu när barna sover om kvällarna och det är svalare.

Vissa trivs bäst med att bara ta dagen som den kommer och i början av min träningskarriär trodde jag kanske att målet skulle vara att jag bara skulle träna och äta intuitivt. Bara vara, göra det som faller mig in. Men nej, icke! Jag frodas av att projekta, däri ligger allt det roliga. Redo, pepp, kör!

Behöver ni också projekt/fokusperioder/planer eller kan ni trivas med att köra mer planlöst?

7 kommentarer:

  1. Det ska bli jättekul att följa ditt Strong Curves-projekt! Jag har också läst boken och funderade ett tag på att köra men har inte kommit längre än till att ha glute bridges och hip thrusts i mitt vanliga program.

    Är precis som du, behöver en plan och gärna ett tidsbegränsat projekt. För ett par år sedan tog jag hjälp av en löpcoach för att bli bättre på milen och det gick riktigt bra (tills jag knasade till hamstrings) och nu kör jag med en PT för att bygga styrka och volym det närmsta året.

    För några veckor sedan var jag i gymmet men skulle göra det jag hade lust med bara....gick sådär....när jag inte hade en plan visste jag inte vad jag skulle hitta på.

    Kör så det ryker! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag mår också som bäst med projekt,upplägg, planer och mål.. gärna ett stort ett så man kan satsa högt! Gillar att alltid testa nya träningsupplägg och blir motiverad av "lovorden" även om jag vet att det ofta krävs mer än "bara" träning eller "bara" kost. Kul att testa nytt liksom.

    Just nu tränar jag inför min debut i Bodyfitness nästa år. Ska bli hur kul som helst! :)

    Ska läsa lite på "string curves".. vet inte riktigt vad det är! :)

    SvaraRadera
  3. Elbe, vad är det för proteinpulver eller liknande du använder för tillfället? Använder du fortfarande bcaa innan träningen?
    Lycka till med nya upplägget! Ska bli riktigt roligt att följa dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag använder Holistics protein, men käkar det inte så ofta... Mina BCCA luktade lite märkligt då jag öppnade burken så jag ska beställa nya, håller på att researcha vilka :)

      Radera
  4. Intressant det där, mitt gymmande började när jag var roomie med mr Fitness Norway.. han fick mig att tro att ALLT handlade om att in i minsta detalj planera, skriva ner, analysera & cruncha nummer - och följdaktligen gick jag sen till gymmet i flera år med ständig ångest över att "behöva" hålla koll på nummer hit och dit. Det var som en uppenbarelse för mig när jag för bara några månader sen fattade att man faktiskt FÅR träna lite planlöst ibland, haha. Särskilt eftersom jag aldrig trivs med alltför inrutade planer i vanliga fall, men just med gymmet lyssnade jag bara blint på hur min (superdeffade, såklart) fitnessroomie la upp sitt program och vågade liksom inte avvika från det. Nu är allting så himla mycket roligare! To each their own, verkligen!

    SvaraRadera