tisdag 26 november 2013

Tränaträna

Jag föreställde mig att träningen under den här graviditeten skulle bli mycket mer regelbunden och strukturerad, utifrån en plan. Hahaha. Nä, så blev det inte, men jag har ändå lyckats träna då och då, ett pass till och ett pass till, betar av dem. Just nu är jag lite låst; jag kan inte träna för hårt för då får jag sammandragningar, men om jag inte kör lite regelbunden rehab drar foglossningen genast igång. Lose/lose liksom.

Men jämför man fogarna med samma tidpunkt förra graviditeten så är det otroligt mycket bättre, jag vill (och barnmorskan säger att jag kan) tacka min uppbyggande träning innan och under för det. Och det här med att träna utan att utlösa sammandragningar är faktiskt en riktigt kul utmaning, det handlar om mentalt lugn. Aaoom.

Besökte ett nybyggt SATS igår också och blev alldeles till mig av den inspirerande miljön. Det blev axelövningar och lite ben/balansträning. Samt skön stretch. Dagsformen var pigg men jag måste träna på att lägga ribban efter förutsättningarna. Om inte annat kan man ju alltid gå dit och bara duscha ;-)

2 kommentarer:

  1. För det första, var har du köpt skorna? SKITFINA!! och sen till det andra, ja har för mig att du skrev någon gång om att man kan undvika (eller i alla fall förminska) foglossning med regelbunden träning, främst cykel? Eller är jag helt ute och snurrar? Alla gravida ja pratat med hittills annars säger att det är helt omöjligt att förebygga/undvika...men det gnager i mig att ja läst det på din blogg tidigare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ebay. Visst är de underbara?

      Japp, jag har jobbat så och det funkade för mig. Inte för att jag kan uttala mig generellt och man trampar lätt på tår om man ber de plågade att sticka och cykla men det är värt att prova!

      Radera