fredag 29 november 2013

Fredag: Förlossning, finmat och fys :)

Grävde fram min gamla förlossningsjournal igår, jeez. Känns som om det var något helt nytt jag läste... visst minns jag hur det gick till, men det var också en hel massa frågetecken som dök upp. Känner mig fascinerad/besatt och måste sätta mig mer in i vad som hände egentligen... framförallt kanske jag borde använda den som stöd för att skriva ihop en förlossningsberättelse, som jag/vi faktiskt aldrig gjorde. Så här många år senare kanske den inte blir helt hundra, men bättre sent än aldrig?

Sen ska jag försöka styra upp dagen; något gott att äta ikväll vore ju fint, nu då tid finns att handla och förbereda en middag deluxe (även om jag får passa mig med aktiviteterna; cykel till affären, korg med hjul och långsamma rörelser är melodin).

Och veckans andra gymbesök ska definitivt bli av idag. Kanske dags att, så här inför tredje trimestern, styra upp någon form av nytt program som jag kan följa. Jag funkar bäst med punkter på ett papper. Även om jag är hyfsat duktig på att freestyla tycker jag aldrig att träningen blir tillräckligt grundlig då, jag är förvisso kunnig - men lat :)

Hoppas ni alla får en skön fredag! XOXO Elbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar