måndag 25 november 2013

Hudfusk

När man som jag är hemma om dagarna och inte piffar inför kontoret känns det extra förlösande att duscha och fixa bort det allra vardagsblekaste. Mina lösfrallor är också snart ett minne blott, ser det sitter en ensam kvar på grenen :)

Är fortfarande ganska förtjust i min bb-kräm. Läste ett tips i en recension; smörj in huden med olja efter duschen och sen på med denna = perfekt hud. Det var verkligen en god idé. Krämen som annars kan se ganska platt och maskliknande ut om man smörjer på mer än minimum fick liv av glansen från oljan samtidigt som den är så tunn att det ser osminkat ut.

Vilken boost för mig som just nu tampas med ganska jobbig hud, hormonfinnar blommar upp på käken varje vecka och jag skyddade mig inte tillräckligt mot solen i Spanien tydligen = lite pigmentfläckar runt ögonen (ni aaanar båda åkommorna under sminket på bilden tror jag men på icke-stalkeravstånd ser man ut som en bebisstjärt i ansiktet).

Det där med att få hud som glöder inifrån är inte så meckigt som man kan tro. Visst, ska man se ut sådan au naturel kräver rejäla hudvårdsinsatser men det går att fuska med smink. Glans (i form av t.ex. olja eller skimmerprodukt) kan verkligen skulptera ett ansikte. Brun utan sol eller någon bronzeprodukt gör också sitt. Prova hemma där du kan brassa på rejält och tvätta av sen, det kräver lite övning för att förstå var man vill ge intryck av att ljuset faller.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar