onsdag 31 juli 2013

Gårdagens träning + tankar om preggoträningskläder


 Igår regnade det i Stockholm. Men vad gjorde det, i gymmet var det ändå... över 25 grader varmt, hua.
  
Efter en tiominutare på roddmaskinen svettades jag som om jag vore klar. Det var helt vidrigt... Dessutom hade jag långbyxor, big mistake. Idag blir det shorts och linne. Men ändå, man kan ju inte undvika den där förbaskade tighta och varma sport-BH:n, svetten rann både fram och bak och de växande boobsen var på väg att hoppa ur på sidorna.
 
Inser att jag måste revidera min träningsgarderob något nu under graviditeten. Prio ett blir att skaffa en rymlig och tunn sport-BH. Sen får jag se, många av topparna jag äger är lösa och funkar nog länge ändå. Tightsen jag hade idag, de blå från Rönish, har en mudd som gick att vika ned och det funkade ju fint. Upp kan man ju också vika mudden men jag är en sån där vars gravidmage börjar slutta utåt ända nerifrån skrevet så jag kan absolut inte ha något som sitter tight i linningen, oavsett hur låg den är.


Funkar.

Träningen då? Jo, jag kände mig otroligt svag. Men så är det ju om man a) är illamående b) tränar i värme och c) har legat på soffan i tre veckor. Då jag skulle göra chins, vanligtvis assisterad av det tunnare lila bandet, insåg jag mina egna begränsningar och tog fram det tjockare gröna. Det var bara det att jag även i detta band hängde där som ett fån och inte kom upp... det fick bli dubbla band på stången. Dagsformen är olika, så är det. Passet bestod alltså av:
  • 10 minuters rodd
  • Dynamisk och funktionell uppvärmning, mycket höftstretchande
  • Marklyft, 3 set
  • Chins, 3 set
  • Stående axelpress med stång, 3 set
  • En iskall dusch 

Dubbelt upp.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att du får må bra hela denna graviditet. Det är du fan värd efter allt du gått igenom. Träning gör dig gott och hoppas så att du får träna utan bekymmer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. En av de bra grejjerna med att vara höggravid såhär mitt i sommaren har varit just det - att jag inte behövt köpa några nya träningskläder, förutom just en sportbehå då. Drog till med en extra stor strl faktiskt, tänker att det kommer behövas till de, förhoppningsvis, härligt mjölkstinna boobisarna efteråt också. Annars har det funkat med de långa linnena och tightsen har jag haft liksom "under" magen. Men en ny jacka hade verkligen behövts om det varit höst/vinter! Och ett par skor i en strl större, om jag inte redan hade haft det.
    Grymt bra pass!!!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    jag har inte riktigt förstått hur du gör med gummibanden. Har du öglan runt midjan/bröstet eller under fötterna?

    kram kram/Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har antingen ena foten i, eller båda! Kliver upp på en bänk för att nå. Man kan ha ett knä också.

      Radera