tisdag 30 juli 2013

Dagsrapport

Tack!

för alla fina kommentarer! Det värmer verkligen, och att ni är så många som läser trots skralt med material.

Och det förbättrar en dag som kunde börjat bättre. Idag har jag varit riktigt illamående hela morgonen och inga vanliga knep har gjort det bättre. Tur att det är så få på jobbet så att jag inte behöver smila upp mig. Semestern var härlig men ärligt talat så är det som trött preggo inte så skönt att vara hemma i en stekhet lägenhet och försöka sysselsätta en sprallig unge med aktiviteter som inte främjar ens eget illamående allt för mycket. Mr har förstås varit underbar och låtit mig sova och ligga ensam på sofflocket mest hela tiden medan de dragit ut (och den här veckan är han och Kotten hemma själva). Men just nu föredrar jag jobbet med luftkonditionering, lungt tempo och folktom miljö.

Ska försöka peta i mig något att äta också, min kost de senaste veckorna ter sig nog som en minst sagt underhållande samling maträtter för utomstående, jag får skriva ett separat inlägg om det. Whatever works har varit min melodi, det gäller att överleva!

Idag ligger träningskläderna med i väskan också, med förhoppning om att jag ska hitta en pigg lucka under dagen. Det behövs verkligen säger min rygg!

Hoppas ni får en fin dag XOXO Elbe

3 kommentarer:

  1. Grattis MAMMAJEANSEN!!! Vad kul det ska bli med lite preggoform-snack på bloggen (hoppas jag på i alla fall). Vi planerar också en tvåa någonstans i framtiden och då är det mycket jag ska göra annorlunda hälsomässigt. Första gången var katastrofal med tung kropp och foglossning, så nästa gång vill jag vara lättare och stark! Jag läste nog dina gravidinlägg 20 gånger och bad dig om råd anonymt för att inte bli avslöjad :)

    Postafen var min hjälte. Illamåendet kom bara i ett par korta anfall om dan, typ på pendeln till jobbet - alla luktade helt plötsligt jätteäckligt.

    Lyckönskningar till dig! Hoppas att tröttheten/illamåendet snart lämnar plats för en preggolicious glow!

    SvaraRadera
  2. Gättestort megaGRATTIS till dig och massa krya på dig-tankar & -hälsningar! Ska bli SÅ kul att följa din graviditet, jag tror säkert att den kommer innehålla massa härliga träningspass och smart och god mat - keep it up några veckor till så ska du se att du mår fina fisken sen!!
    Heja Elbe!

    SvaraRadera
  3. Stort jätte grattis till nr 2!

    SvaraRadera