fredag 5 juli 2013

Gårdagens träning

Wehoo, jag har faktiskt träningsvärk i mina bråkiga lårbaksidor. Som jag aldrig lyckas få. Det var halvtunga raka maklyft som gjorde susen tror jag, och så tänkte jag baksidabaksidabaksida hela tiden. Jag kände mig pigg - men var svag. Undra vad det betyder...

Passet:
  • Hopprep 3x100 (och då är det inte ett sånt dära speedrope utan ett tungt gammalt hederligt)
  • Stretch och tänj
  • Pullups (gummiband), superset varvat med armhävningar, så många jag kan av varje sen direkt byte
  • Ovan nämnda marklyft, fyra set
  • Höftbryggor och liknande grejer för att hitta baksidakontakt (tips från sjukgymnasten)
  • Ett gäng gummibandsövningar för ömma skrivbordsmusklerna, t.ex. då man står med gummibandet framför sig, handflatorna uppåt, 90 grader i armbågsleden och drar isär gummibandet utan att armbågarna lämnar sidorna, ni vet?
Jag var heeelt ensam i gymmet och firade det med att fota en hel del. Och spänna mig lite... Särskilt mitt i rummet så finns ett takfönster som definierar fram varenda muskelfiber i kroppen, underbart :) Å andra sidan är det lite småjobbigt om man har korta shorts för då ser låren ut som månens yta... kanske bäst att skippa allt för mycket spegelglo mao!

Grrr.

2 kommentarer:

  1. Hej Elbe! Har ni gummiband på ditt gym eller har du köpt eget/egna? :)

    SvaraRadera